י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"פרסומים דיבתיים חמורים"

הפרשן הבכיר רביב דרוקר תובע את אנשי התקשורת והערוצים

בעקבות טור שפרסם ב'הארץ' ופורש באופן שהוצא מהקשרו לטענתו, פרשן 'חדשות 13' תובע דיבה שלושה אנשי תקשורת מפורסמים בימין וכן שלוש תחנות רדיו שהשמיעו את דבריהם עליו | וגם, הח"כ שאמר דברים דומים, לא התנצל ולא צורף לתביעה 

הפרשן הבכיר רביב דרוקר תובע את אנשי התקשורת והערוצים
רביב דרוקר צילום: צילומסך ערוץ 13

בחודש יוני (לפני ארבעה חודשים), פרסם העיתונאי הבכיר ופרשן 'חדשות 13' רביב דרוקר, טור בעיתון 'הארץ' שכותרתו "עיתונאים, הגיע הזמן לחזור להיות אידיוטים שימושיים".

בטור חשף דרוקר כי "לפני בחירות אפריל 2019 הועברו אלי הקלטות שהיו יכולות להביך את בני גנץ". אך את פרסומן עד היום לא עשה - ציין דרוקר - מכיוון שהמקור (ששלח לו את ההקלטות) "מסרב עד היום לפרסמן".

כמה שבועות לאחר פרסום הטור, התייחס הפרשן המוכר 'יעקב ברדוגו' בתכניתו היומית בגלי צה"ל לטור שגרר שיח תקשורתי ואמר: "דרוקר ביצע 'הקש בגג' לשר גנץ, כלומר אותת לו כי באמתחתו נמצאים הקלטות, שבמקרה הטוב מבחינתו של בני גנץ יביכו אותו עד מאוד ובמקרה הגג, הקשה מבחינתו יחסלו את הקריירה הפוליטית שלו".

עוד הוסיף ברדוגו ופרשן כי "אנשים קרובים לבני גנץ רואים בזה חרב המתהפכת שנמצאת אצל רביב דרוקר, היא מראה כמה בני גנץ מרגיש מאוים, מתוסכל". וחזר על כך שוב: "המאמר הזה הוא חרב מתהפכת די מפחידה מציע שנשאל את רביב דרוקר מדוע הם לא מפרסמים את החומרים שיש להם, או לחילופין חקירת משטרה שתבדוק מה החומרים שמאיימים על שר ביטחון במדינת ישראל. שר הביטחון, בעיניי, מאוים, מאוים".

כשבועיים לאחר מכן, התראיין ח"כ יואב קיש מסיעת 'הליכוד' בתכנית הרדיו של הצמד נועם פתחי ויותם זמרי ב'גלי ישראל' והשתמש אף הוא בביטוי "הקש בגג" לתיאור המהלך של דרוקר. ח"כ קיש אמר בראיון: "יש לגנץ הקש בגג מדרוקר שאומר שאם ילך אי פעם עם נתניהו הוא יפרסם עליו את מה שכרגע אוסרים עליו לפרסם... חד וחלק, דרוקר אמר זאת בצורה הבי ברורה. ומה אני יכול להגיד חוץ מזה שזה אירוע מטורף שמשפיע בבל הרמות האפשריות".

המגיש נועם פתחי התבטא אחרי קיש ותהה, "באיזו טבעיות אנחנו מדברים על עיתונאי שמאיים על פוליטיקאי שמחזיק אותו באזור רגיש, שאם הוא יעשה צעד פוליטי מסוים העיתונאי יפרסם, באיזה רוגע ושלווה, באמת סיציליה". בהמשך השתמש פתחי בהקשר של דרוקר גם בביטויים "מאפיה", ו"מאפיה סיציליאנית, תקשורת שמנהלת מדינה".

לאחר הראיון פנה הפרשן הפוליטי רביב דרוקר פומבית אל ח"כ קיש וביקש ממנו שיודיע על הסרת חסינותו הפרלמנטרית כדי שיוכל להגיש נגדו תביעת דיבה בגין דבריו. ח"כ קיש סירב.

לפי הפרסום באתר 'העין השביעית' ע"י הכתב אורן פרסיקו. באמצעות עורכי-הדין אורי אדלשטיין ויונתן ברמן, הגיש דרוקר תביעת דיבה בסך חצי מיליון שקלים נגד הפרשן יעקב ברדוגו ותחנת הרדיו בה הוא משדר גלי צה"ל, וכן חצי מיליון שקלים נוספים נגד המגיש נועם פתחי, יותם זמרי ותחנות הרדיו שבהן משודרת תוכניתם רדיו 'גלי ישראל' ו'רדיו דרום'.

"הפרסומים הדיבתיים החמורים", נטען בכתב התביעה, "הם שקר מוחלט, והנתבעים ידעו זאת. הפרסום כולו נשען על המאמר שפרסם דרוקר, ומתייחס אליו כמקור העובדתי, כביכול, והיחיד, לדברים שנאמרו ופורסמו, בעוד שקריאת המאמר מלמדת שלא רק שהמאמר אינו מהווה בסיס עובדתי לדברי הדיבה שפורסמו".

"אלא שבמאמר למעשה נכתב ההפך הגמור מכך, ופרסומי הדיבה שקריים לגמרי. דומה כי הנתבעים פעלו מתוך הנחה, שיש בה כנראה מידה רבה של אמת, שמאזיניהם לא יטרחו לקרוא בעצמם את המאמר, וניצלו זאת כדי לסלף בצורה מוחלטת את שנאמר בו, ולהפיץ את שקריהם הדיבתיים". כך דרוקר בתביעתו שפורסמה לראשונה ב'עין השביעית'.

רביב דרוקר גלי צה"ל תביעת דיבה יעקב ברדוגו יותם זמרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד