י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ניצחון ליהודים

ביהמ"ש אסר על העירייה להעלות דמי השכירות לבית הכנסת

בית המשפט במחוז צפון הקווקז אסר על העירייה לעלות את דמי השכירות עבור חלקת הקרקע שעליה עומד בית הכנסת היחיד המתפקד ברוסטוב

ביהמ"ש אסר על העירייה להעלות דמי השכירות לבית הכנסת
ביהכנ"ס בעיירה רסטוב צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט לבוררות במחוז צפון הקווקז אישר את החלטת בית משפט השלום ברוסטוב, ואסר על העירייה לעלות את דמי השכירות עבור חלקת הקרקע שעליה עומד בית הכנסת היחיד המתפקד ברוסטוב.

התובע היה ממחלקת רכוש ומקרקעין של הנהלת עיריית רוסטוב, כך דווח בתקשורת המקומית. שכירת הקרקע בין העיר לקהילה היהודית נחתמה בשנת 2000 ל-49 שנים, אך הרשויות החליטו להעלות את התשלום עבור האתר, הנהלת העיר ניסתה לעקוף את החלטת הממשלה, המגדירה את חישוב דמי השכירות לקרקעות שבבעלות המדינה באופן שווה. אחד מהם הוא עקרון "איסור ההעדפות הבלתי סבירות", כאשר הרשויות אינן יכולות לקחת פחות או יותר משוכר אחד מאשר משוכר שני.

בית הכנסת הוא במקור של החיילים היהודים ברוסטוב, החיילים הם היו קנטוניסטים, הצאר הרוסי ניסה לשבור את רוחם היהודית, אך הם לא נשברו וחזרו לקהילה היהודית לאחר שהיו 25 שנה בצבא. החיילים החלו הרגישו לא בנוח להתפלל עם שאר המתפללים, אז הם הקימו בית כנסת משלהם. ברוסטוב היו 14 בתי כנסת, אך רק אחד שרד, זה של החיילים.

בית הכנסת נבנה בשנת 1872. במהלך הפוגרום נגד היהודים בשנת 1905 הוא נשרף, אך בשנים 1913-1914 הבניין שוחזר. בשנת 1935 נסגר המקום, אך לאחר המלחמה נמסר שוב לקהילה היהודית. לבית הכנסת של החייל מעמד של אתר מורשת תרבותית בעלת משמעות אזורית.

שליח חב"ד לרוסטוב חיים דנצינגר, אומר ל'בחדרי חרדים' כי "זהו משפט שלישי בנושא שאנחנו נצחנו, ומקווים כי עכשיו יתנו לנו מנוחה בנושא".

בית כנסת דמי שכירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד