ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"שבורים, עייפים ומרוסקים"

התפטרות המונית: צעד מחאה של למעלה מ-2,000 מתמחים

קטסטרופה: יותר מ-2,000 מתמחים לרפואה בישראל צפויים להניח היום מכתבי התפטרות, במחאה על תנאי העסקתם. זאת לאחר שבמשרד הבריאות התנגדו לקצר את התורנויות ל-18 שעות, במקום 26 | ההתפטרויות צפויות להיכנס לתוקף בעוד כשבועיים; "לא מסוגלים לעבוד ככה"

התפטרות המונית: צעד מחאה של למעלה מ-2,000 מתמחים
מחאת המתמחים-ארכיון צילום: פלאש 90

יותר מ-2,000 מתמחים לרפואה בישראל צפויים להניח היום (חמישי) מכתבי התפטרות, שייכנסו לתוקף בעוד שבועיים, במחאה על תנאי העסקתם.

ארגון המתמחים לרפואה בישראל "מרשם" כינס אתמול מסיבת עיתונאים מיוחדת מחוץ לכנסת, בעקבות הצגת המתווה לקיצור התורנויות מ־26 שעות ל־18 שעות בחלק מבתי החולים. במסיבת העיתונאים הרופאים המתמחים הודיעו כי הכוונתם להגיש היום 2,360 מכתבי התפטרות, במידה והמתווה לקיצור התורנויות לא תתקבל.

הסאגה התחילה כאשר משרד הבריאות ביקש החרגות ושינויים במתווה שהציעה שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, בו היא הצהירה שבכוונתה לקצר את התורנויות ל-18 שעות, ולא להאריך את היתר ההעסקה החריג שמאפשר למערכת הבריאות להעסיק רופאים מתמחים עם תורנות שאורכה 26 שעות.

במכתב, שעליו חתום מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, נכתב: "המתווה לא ישים, ואנו מבקשים לעכב את תחילתו לאפריל 2022. אנו מציעים כי הצו יחול על מקצועות: פנימית, ילדים, רפואה דחופה ונשים, ויתר המקצועות יתווספו בהדרגה".

ארגון הרופאים המתמחים "מרשם" יצא לפני כשבוע בפנייה דרמטית לראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, בה נכתב כי "למעלה מ-1600 מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים כבר חתמו על כוונתם להתפטר במידה ויאושר מתווה קיצור תורנויות שחורג מ-18 שעות עבודה רצופות (16+2). המתווה שמקודם בימים אלה על ידי גורמים במערכת הבריאות ובמערכת הפוליטית, המתייחס לתורנויות של 21 / 22 שעות רצופות, הוא מתווה שהרופאים המתמחים מתנגדים לו בכל תוקף".

יו"ר ארגון הרופאים המתמחים "מרשם" הד"ר ריי ביטון כתבה אז במכתבה: "נכון לרגע זה, בעוד 10 ימים מהיום (6.10), יום פקיעת היתר שרת הכלכלה המאפשר להעסיק את הרופאים המתמחים בתורניות של 26 שעות, וככל שלא יאושר עד אז מתווה לקיצור תורניות שלא חורג מ-18 שעות ההעסקה רצופות, בתי החולים בארץ יאלצו לפעול ללא 1600 מתמחים, סטאז'רים וסטודנטים".

ד"ר עדינה לשנסקי, מתמחה במחלקת ילדים, אמרה הבוקר בראיון ל'רדיו 103': "המשמעות של ההתפטרות שלנו היא קטסטרופה. אנחנו שבורים, עייפים ומרוסקים, ולא מסוגלים לעבוד ככה - יש אינספור הזדמנויות לתעסוקה של רופאים, לא בהכרח במקצוע שלנו ולא בהכרח במדינה שלנו".

מתמחים מכתב התפטרות משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד