י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תסמונת מינכהאוזן

"התנהגות חריגה": אם לפעוטה מאושפזת - נעצרה

מצלמות האבטחה בבית החולים איכילוב תיעדו אם בשנות ה-30 לחייה כשהיא מתנהלת בצורה חריגה סמוך למיטת בתה הפעוטה | הפעוטה מאושפזת בתת משקל | מעצר האם הוארך

"התנהגות חריגה": אם לפעוטה מאושפזת - נעצרה
אילוסטרציה צילום: unsplash

אם בשנות השלושים לחייה נעצרה היום (חמישי) לחקירה בחשד להתעללות בבתה הפעוטה כבת השנתיים. האם, תושבת יו"ש, נעצרה על ידי המשטרה לאחר שבית החולים איכילוב, בו מאושפזת הפעוטה, דיווח כי היא נצפתה במצלמות האבטחה כשהיא מתנהגת בצורה חריגה סמוך לבתה.

במשטרה חושדים כי האם הרעיבה את בתה ואף ייתכן כי החדירה לגופה תרופות מסוכנות. הפעוטה מאושפזת בבית החולים איכילוב בתל אביב כשהיא מוגדרת בתת משקל.

בדיון שהתקיים היום בבית משפט השלום בירושלים, הוארך מעצרה של האם בארבעה ימים. בית המשפט קבע כי קיימת תשתית ראייתית נגד האם "המבוססת על דיווחי הרופאים בבית החולים וסרטונים שצולמו בבית החולים אשר מחזקים את החשד"

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל פתחה בחקירה בגין חשד להתעללות בחסר ישע והזנחה לאחר שהתקבל דיווח מבית החולים אודות פעוטה כבת שנתיים שאושפזה בעקבות פרכוסים".

"על פי הדיווח", נאמר בהודעת המשטרה, "צוות בית החולים הבחין בהתנהגות חריגה של האם והיא נצפתה במצלמות. היום נעצרה לחקירה האם תושבת יו"ש ומעצרה הוארך בבית משפט השלום".

ד"ר אילת רימון, מנהלת מלר"ד ילדים באיכילוב שמשמשת גם כיו"ר הועדה המוסדית למניעת התעללות בילדים, קבעה שמדובר בחשד למקרה חמור מאוד של תסמונת מינכהאוזן באמצעות שליח, ובעזרת השירות הסוציאלי והמחלקה המשפטית הוכנסו לתמונה הרווחה והמשטרה.

למרות שבחקירה ראשונית ובדיקה מול רופא הילדים בקהילה לא נמצאה עילה לחקירה, ד"ר רימון לא וויתרה ובעזרת השירות הסוציאלי ובקשר הדוק עם המשטרה והפרקליטות, הובאה האם למעצר ולחקירה. כעת, בזכות ערנות הצוות המטפל, הילדה החלה לעלות במשקל, הפסיקה להקיא ואף הפרכוסים מהם סבלה פסקו.

"מדובר במקרה ההתעללות הקשה ביותר שחווינו בשנים האחרונות בבית החולים", אמרה ד"ר רימון. "אני מקווה שהצדק יהיה עם הפעוטה, ושהתנהלות הרשויות תהיה כזו, שתבטיח את הפסקת ההתעללות לנצח. הזדעזעתי לשמוע שבמדינת ישראל מניעת אוכל מפעוטה לא מוכרת לכל גורמי המקצוע כהתעללות בדרגה החמורה ביותר. לא רק פגיעה אקטיבית מצדיקה הליכים משפטיים קיצוניים".

"מדובר בפעוטה שעדיין במשקל של ילוד! איננו יודעים מה הנזקים העתידיים אם בכלל מהם תסבול, וכולי תקווה שתצליח להחלים ולהישאר ללא פגיעה ארוכת טווח. כעת כולנו ב'דנה' מקווים לראות שיפור מהיר אצל הפעוטה, ומאחלים שמהיום היא תזכה רק לטיפול מסור וצמוד ובעיקר מלא חמלה ואהבה, בבית החולים וגם לאחר השחרור".

התעללות בית חולים איכילוב חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד