ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
התרגשות שיא

בזכות הנגיד והחב"דניק: הליטאים חגגו הכנסת ס"ת

מעמד הוד של הכנסת ספר תורה הראשון לקהילה הליטאית בשכונת 'בצוותא' בחריש נערך בסוף השבוע האחרון בהשתתפות המונים שהגיעו לחגוג בשמחת התורה. המוני המשתתפים ליוו את ספר התורה בשירה וריקודים ברחובות השכונה בראשות רבני העיר ורבנים נוספים. גלריה

בזכות הנגיד והחב"דניק: הליטאים חגגו הכנסת ס"ת
תהלוכת הכנסת ספר התורה בחריש צילום: באדיבות המצלם

שכונת 'בצוותא' בעיר חריש לבשה חג ביום חמישי האחרון, לרגל מעמד הכנסת ספר התורה למניין קהילת 'אהבת תורה' הליטאית, כאשר בשעות הערב התקיימה התהלוכה בשירה וריקודים ברחובות השכונה בהשתתפות בני הקהילות ומאות מתושבי העיר ואורחים נוספים.

ההתיישבות החרדית בעיר החדשה חריש התעצמה במהלך השנה האחרונה בקצב מהיר ולאחר שנוסד מניין לבני הקהילה הליטאית בשכונות החורש ואבני חן, בחודשים האחרונים הוקם מניין נוסף לבני הקהילה הליטאית בשכונת בצוותא בה קבעו את מושבם מאות משפחות חרדיות נוספות.

מעמד סיום כתיבת ספר התורה הראשון בשכונת בצוותא בעיר, שנתרם על ידי הנגיד אלכסנדר פנסון, נערך בביתו של אחד מבני הקהילה ולאחר מכן ליווה הציבור הגדול את ספר התורה בשירה וריקודים כשבראש התהלוכה רבני העיר בראשות המרא דאתרא הגרש"ד רייסנר.

התהלוכה עברה לאורך רחובות האחדות, יחד והקהילה אל עבר המתנ"ס השכונתי, שם חגגו עם ספרי תורה תוך ריקוד של מצווה. מעמד של קידוש ד' היה ניתן היה לראות לאורך התהלוכה, כאשר תושבי השכונה מסורתיים לצד חרדים יצאו ושמחו יחד עם בני הקהילה בשמחתה של תורה ובמעמד מיוחד שליכד ואיחד את כלל הקהילות והתושבים.

במשך זמן רב חגג הציבור בריקוד של מצווה עם ספר התורה, כאשר בשמחה זו נוטלים חלק הגאון רבי שרגא שטיינמן, ראש ישיבת 'אורחות תורה' וחבר מועצת גדולי התורה, ראש ישיבות 'עטרת שלמה' הגרש"ב סורוצקין, הגרח"ז פינקל מרבני ישיבת מיר, רב קהילת 'כוכבי אור' הגר"ד ברנד, רב קהילת תולדות אהרן הגרי"ש וואלעס, רב הגרעין התורני בעיר הגר"י אלגביש, ראש כולל 'עטרת שלמה' הגר"י ברונר, רב קהילת חב"ד בעיר הגר"י אפשטיין והגרי"ח אלקבץ.

כמו כן נטלו חלק באירוע אישי ציבור חשובים, ביניהם מנהל תלמוד תורה חזון שמעון הרב דוד פרטוש, עורך דין נתן רוזנבלט, חבר מועצת העיר יוחאי פראג'י, ראש העיר יצחק קשת ואישי ציבור נוספים.

הערב ננעל בתחושת התעלות מיוחדת ונקודת ציון היסטורית שהעידה כי חרף כל הניסיונות הציבור התורני בעיר בכלל ובשכונה בפרט הולך ומתפתח בצעדי ענק, כאשר עוד אלפי משפחות של בני תורה יזכו להקים את ביתם במקום ראוי וחשוב זה.

כזכור, דיווחנו 'ב'בחדרי חרדים' על סיפור נפלא סביב הכנסת ספר התורה: כחלוף מספר חודשים בהם נאלצה הקהילה הליטאית בחריש לחפש ולאלתר ספר תורה מדי שבוע - חסיד חב"ד בשם עמרם צבי שפלטר, תושב העיר, השיג לקהילה ספר תורה שנכתב עבור הנגיד האמריקאי מר אלכסנדר זיסא פנסון, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו.

לקהילה הליטאית, שנוסדה בחריש לפני כחצי שנה, היה נחוץ ספר תורה, אך משלא הצליחה להשיג תורם, היא נאלצה מדי שבוע לאתר ספרי תורה ממקומות שונים ומשונים.

ב'הושענא רבא' האחרון התקשר חסיד חב"ד תושב העיר, הרב עמרם צבי שפלטר, לשכנו גבאי בית הכנסת הרב זאב רוטנברג, ושאל אותו האם דרוש ספר תורה אשכנזי לבית הכנסת אותו הוא מנהל. הגבאי ענה כן, אבל תהה לפשר השאלה.

החסיד הסביר לגבאי מדוע הוא מברר. הוא סיפר לו כי אותו נגיד, מר פנסון, השוהה כעת בישראל לרגל חגי תשרי, פגש אותו במהלך החג וסיפר לו כי ביקש לכתוב ספר תורה לרגל שמחת הבר מצווה לבנו, והוא רוצה להעניק את כלי הקודש לבית כנסת שטרם מחזיקים בספר תורה משלהם. "לכן אני מברר האם יש לכם כבר ספר תורה", אמר החסיד לגבאי הליטאי.

הגבאי הופתע ממה ששמע ושאל האם יוכל להכניס את ספר התורה לבית הכנסת בתקופה הקרובה. החב"דניק הפתיע אותו שוב וענה לו כי הנגיד מעוניין להכניס את ספר התורה עוד השבוע, ביום 'אסרו חג' לבני חו"ל, מכיוון שהוא מתכוון לחזור לחו"ל בימים הקרובים.

אחרי התפילה בשמחת תורה בבית הכנסת, עלה הגבאי לבימה וסיפר למתפללים כי הסבל המתמשך הולך להיפסק והולכים להכניס ספר תורה חדש ומהודר לבית הכנסת. המתפללים התלהבו ומחו דמעה של התרגשות.

 

 

חריש הכנסת ספר תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד