ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הוועדה החליטה

אושר מינויו של ר' לראש השב"כ: "לא נמצא פגם"

למרות המכתב האנונימי שהוגש לוועדה, הוועדה המייעצת לבדיקת מינויים לתפקידים בכירים אישרה את מינויו של ר', סגן ראש השב"כ, לראשות הארגון

אושר מינויו של ר' לראש השב"כ: "לא נמצא פגם"
אילוסטרציה צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90

הוועדה המייעצת לבדיקת מינויים לתפקידים בכירים אישרה את מינויו של ר', סגן ראש השב"כ, לראשות הארגון. זאת למרות המכתב האנונימי שהוגש לוועדה. בהודעת הוועדה בראשותו השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג, נמסר כי היא דנה היום (שישי) בהחלטת ראש הממשלה, נפתלי בנט, למנות את ר', לתפקיד ראש שירות הביטחון הכללי.

"לאחר בדיקת המידע שהובא בפניה, לא מצאה הוועדה פגם בטוהר מידותיו של המועמד ר', ולא מצאה פגם מבחינת טוהר המידות בשיקולים שעמדו בבסיס ההחלטה למנותו", נמסר בהודעת הוועדה. הוועדה הודיעה על החלטתה לראש הממשלה.

הערכה - המינוי יאושר: זה מה שעשה ר' בדרכו לוועדה

מוקדם יותר הבוקר התייצב ר' בפני הוועדה כדי להשיב לטענות שהועלו נגדו במכתב האנונימי שנשלח אליה במהלך השבוע. במערכת הביטחון העריכו הבוקר כי אחרי הופעתו של ר' בוועדה, שלפי גורמים שונים "הייתה טובה מאוד", הוועדה תאשר בקרוב את מינויו לראשות השב"כ, מה שכאמור התרחש בסופו של דבר.

כזכור, רגע לפני שהוועדה הייתה צפויה לדון במינויו של ר' לראשות השב"כ, מכתב אנונימי ששוגר לוועדה הציג טענות על אירועים "לא הולמים" מצידו ר'. ר' טען כי מדובר בשקרים ממוחזרים שמגיעים מטעם בעלי אינטרסים. הוועדה, בראשותו של השופט בדימוס אלעזר גולדברג, הבוקר בכדי לדון במינוי.

במהלך הדיון עלה גם המכתב האנונימי שמעורר סערה בשב"כ ובמערכת הביטחון. מטעם הוועדה נמסר כי היא תתייחס לכל עניין רק בעת ההחלטה.

ר' עצמו התייחס השבוע למכתב וטען כי הטענות העולות ממנו הן חסרות בסיס. "מדובר במכתב אנונימי שנכתב ונשלח לפני כ-3 שנים ומופץ כעת בתפוצה רחבה", נמסר בהודעה חריגה מטעמו של ר'.

עוד נמסר כי "מאחורי המכתב עומד גורם בעל אינטרס אשר ביקש לפגוע כבר אז בשני מינויים. המכתב חסר בסיס עובדתי, רצוף בשקרים ונועד גם הפעם לפגוע במינוי. ככל שיידרש, עדויות לכך יוצגו בוועדה למינוי בכירים".

שב"כ גולדברג מינוי בכירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד