כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הרוחות מתלהטות

סערת הגנרטורים בבית שמש: הפגיעה בילד הציתה שכונה שלמה

סערת הגנרטור ברמת בית שמש: לצד התומכים בהצבת הגנרטור הפיראטי - ישנם תושבים שנאבקים בכך ומסכימים להביא גנרטור, אך רק באופן בטיחותי. לפני 'קבלת שבת' הופצו פשקווילים נגדיים: "דמם של הרוגי מירון מבעבע. בטיחות חובה גמורה על פי התורה - גנרטור הוא הידור בלבד"

סערת הגנרטורים בבית שמש: הפגיעה בילד הציתה שכונה שלמה
סערת הגנרטורים בבית שמש צילום: באדיבות המצלם

סערת הגנרטורים בשכונת רמת בית שמש ג' ממשיכה להעסיק את המגזר, ומתברר כי ישנם לא מעט תושבים חרדים המתנגדים להצבת גנרטורים בצורה שמסכנת את שלום הציבור ויוצאים למאבק בעניין, כאשר לדבריהם רק גנרטור שיוצב על פי כל כללי הזהירות והבטיחות - יהיה מקובל גם עליהם.

ביום שישי האחרון דיווחנו ב'בחדרי חרדים' על מפגן לכבודה של השבת, מטעם התושבים שטענו כי סילוק הגנרטורים פגע בכבוד השבת - אך ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאידך, הרבה תושבים פעלו באופן אקטיבי כדי לפנות את הגנרטורים מהשכונה.

גורם המעורה בפרטים מספר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי המאבק נגד הגנרטור התחיל לפני כחודש, כאשר ילד בן שנתיים נכווה באופן קשה. בסופו של דבר המאבק הגיע לבית המשפט, שמצידו, לא ראה לנכון לאשר את המשך הפעלת הגנרטור, במתכונתו הנוכחית.

תושבי שכונת רמה ג' בבית שמש במעמד קבלת שבת

הוא מסביר כי לא מדובר במאבק על עצם הפעלת הגנרטור וצריכת "חשמל כשר" בשבת - אלא להיפך, הרבה מהתושבים שצידדו בעד סילוק הגנרטורים הם דווקא תושבים שגם מקפידים על צריכת "חשמל כשר" בשבת, אך טענו כי חייבים לשנות את הגישה לסוגיה, ולהקפיד יותר על ענייני הבטיחות.

ביום שישי האחרון, כאשר פורסמו קריאות הרבנים להצטרף למעמד 'קבלת שבת ההמונית' ברחובה של עיר - הופצו גם פשקווילים שהזמינו את התושבים למפגן זהה באותו מקום ובאותה שעה, להפגין למען הבטיחות של הגנרטור.

"דמם של הרוגי מירון מבעבע", זעקו המודעות, "בטיחות חובה גמורה על פי התורה - גנרטור הוא הידור בלבד".

הפשקוויל הנגדי שהופץ לפני מעמד ה'קבלת שבת'

בארגון 'נתיבות המשפט', המייצג חלק מהתושבים שמתנגדים להפעלת הגנרטור הפיראטי, טוענים כי על פי תלונות שהגיעו לארגון מטעם תושבים, מציבי הגנרטור מפיקים רווח כספי ממנו אבל מסתירים זאת באמתלה של דאגה לכבוד השבת.

לדברי גורם בארגון, התושבים מתלוננים כי הגנרטור שהוצב מתחת לבתים, מהווה מטרד של רעש וריח ואף מוצב בצורה מסכנת חיים. "ארגון נתיבות המשפט קיבל פניות רבות מתושבים על מסוכנות הגנרטור, ובחן את הנושא מבחינה משפטית. הפשקווילים בנושא הבטיחות מפתיעים מאד", נמסר מטעם הארגון.

מנכ"ל הארגון מוטי לב אמר: "לצד ההזדהות עם הצורך בגנרטור להידור הלכתי, מפתיע שתושבים חרדים יזמו מהלך מבריק שמבקש מאותם המפגינים באותו המקום ובאותה השעה להדגיש את החובה של שמירת הנפש והבטיחות על מנת למנוע אסונות חלילה".

כזכור, ביום שישי האחרון דיווחנו כי מאות תושבי שכונת רמת בית שמש ג’ צפויים להשתתף במעמד קבלת שבת המונית ברחובה של עיר, כאות מחאה נגד העירייה שפינתה את גנרטור השבת שסיפק חשמל למאות תושבים המקפידים לצרוך "חשמל כשר" בשבת.

רבני השכונה יצאו ביום חמישי האחרון בקריאה לצאת למפגן אדיר לכבודה של שבת ואליהם הצטרף ראב"ד העדה החרדית הגאון רבי משה שטרנבוך.

אחד התושבים בשכונה סיפר ל'בחדרי חרדים' כי "כמה תושבים ליברלים החליטו שגרנטור השבת מפריע להם ולסדר הציבורי ולכן פנו לעירייה, והיא מיהרה לסלק את הגנרטור".

"גם כשהביאו משאית ועליה הגנרטור, העירייה שוב מיהרה לפנות את הגנרטור, וכך נותרו מאות תושבים ללא פתרון הולם". כך לדבריו.

גנרטור בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד