כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
המהומה בכותל

הרבנים נגד קריב: "מעשה הרסני ופוגע"

פחות משבוע לאחר שניצל את חסינותו הפרלמנטרית כדי להכניס ספרי תורה לעזרת הנשים בכותל - בכירי רבני הציונות הדתית מגנים ותוקפים את יו"ר ועדת חוקה חבר הכנסת גלעד קריב: "התרסה ופגיעה בהיסטוריה" | הם קוראים לכל עם ישראל "לכבד את קודשי ישראל"

הרבנים נגד קריב: "מעשה הרסני ופוגע"
גלעד קריב צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

אחרי שעיקר הזעקה הגיעה מהצד החרדי, ארגון של רבנים במגזר הדתי-לאומי מגנה היום (ראשון) את חבר הכנסת גלעד קריב, על כך שהכניס ספר תורה לעזרת נשים בכותל.

במכתב, שעליו חתומים מנהלי ארגון רבני 'תורת הארץ' - בו חברים בכירי רבני הציונות הדתית, בניהם: הרב דרוקמן, הרב דב ליאור ועוד, מגנים הרבנים את קריב, שניצל את חסינותו הפרלמנטרית בכדי להכניס ספר תורה לעזרת נשים בכותל המערבי.

"מעשה הרסני ופוגע", טענו. "הפגיעה היא לא בכותל – קדושתו במקומה עומדת, גם אם ישנם בעם כאלו שלא מודעים לקדושתו ומנסים לפגוע בה. זוהי התרסה ופגיעה בכל ההיסטוריה של עם ישראל ובמסורת התפילה של עם ישראל לדורותיה".

הרבנים כתבו: "בכותל נקבעו הסדרים המתאימים והמכבדים את המקום הקדוש והיקר הזה, שריד בית מקדשנו, בהתאם למסורת ישראל מדורי דורות. בראש חודש חשון, נעשה מעשה הרסני ופוגע בסדרי התפילה במקום".

"לא מתוך כבוד ואהבת המקום, אלא מתוך פגיעה בכל הסדרים הנהוגים במקום מאז חזר אלינו בחסדי ה'. אנו קוראים לכל חלקי עם ישראל, להמשיך ולכבד את קודשי ישראל ודרך התפילה בישראל מאז ומתמיד", כותבים הרבנים בסיום מכתבם.

כאמור, בשבוע שעבר ניצל ח"כ קריב, שהיה בעברו יו"ר התנועה הרפורמית, את חסינותו הפוליטית על מנת להכניס ספר תורה לעזרת הנשים ולאפשר לנשות הכותל לקרוא בתורה.

כותל רפורמים גלעד קריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד