י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
שלושה איראנים אמיצים

מסרבים להשתחרר בתמורה לאי תביעת המנהיג

שלושה פעילים מתנגדי המשטר הכלואים באיראן אומרים שהם מסרבים לחתום על התחייבות שלא לתבוע את המנהיג העליון עלי חמינאי, שלטענתם אסר על יבוא חיסונים תוצרת ארה"ב ובריטניה, ובכך גרם למותם של אזרחים איראנים

מסרבים להשתחרר בתמורה לאי תביעת המנהיג
אילוסטרציה צילום: pexels

שלושה פעילים איראנים שכלואים מאז 14 באוגוסט אמרו כי הם מסרבים לחתום על התחייבות שלא לתבוע את המנהיג העליון על מנת להשתחרר.

עורכי הדין מוסטפה נילי, ואראש קאיכוסראבי, יחד עם הפעיל מהדי מחמודיאן הודיעו באוגוסט כי בכוונתם לתבוע את המנהיג העליון עלי חמינאי, על כך שאסר על רכישת חיסונים נגד קורונה תוצרת ארה"ב ובריטניה בינואר השנה. הם גם האשימו בכירים בניהול לא נכון של מגיפת הקורונה. השלטונות עצרו אותם מיד והם כלואים כמעט חודשיים. כך דיווח אתר Iran International.

במכתב שנשלח לארגון זכויות האזרח של איראן, נאמר כי הרשויות ביקשו מהם לחתום על התחייבות שלא לתבוע את חמינאי, אך הם סירבו ומעצרם נמשך. עם הגל החמישי של המגיפה החל מיולי האחרון, עשרות אלפי איראנים נוספים כתבו ביקורת כלפי חמינאי על כך שאסר יבוא חיסונים מערביים, והגביל מאד את תוכנית החיסונים של איראן.

שלושת העצורים אמרו גם שהם התכוונו לתבוע גורמים רשמיים על כך שהפנו מיליוני דולרים לארגונים ללא מומחיות רפואית שהבטיחו לייצר חיסונים ביתיים.

איראן עלי חמינאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד