י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במירוץ לתפקיד נחשק

השר אלעזר שטרן מסתבך; האם ייאלץ להתפטר?

שר המודיעין אלעזר שטרן נקלע אמש לתסבוכת פוליטית קשה, התבטאות בדבר גריסת מכתבים אנונימיים כנגד מפקדים בעת ששירת בצבא, מעוררת סערה רבה ועולה אף האפשרות כי כבר בשעות הקרובות יודיע השר על התפטרותו

השר אלעזר שטרן מסתבך; האם ייאלץ להתפטר?
אלעזר שטרן צילום: פלאש 90

שר המודיעין אלעזר שטרן מסתבך ביממה האחרונה, ובמערכת הפוליטית עוקבים בדריכות אחר התבטאויותיו שעלולות להביא לסיום הקריירה הפוליטית של השר שאף מתמודד בימים אלו על התפקיד הנחשק של יושב ראש הסוכנות היהודית.

ברקע הסערה על אישור ראש השב"כ ושליחת מכתב אנונימי נגדו, התבטא אתמול (ראשון) השר שטרן בראיון לגולן יוכפז ברדיו 103fm כי הוא בעצמו, בזמן שכיהן כראש אכ"א הוא היה גורס מכתבים אנונימיים שהגיעו למשרדו ובהם תלונות כנגד מפקדים.

דבריו של שטרן עוררו סערה, שכן לעיתים חיילים בצבא חששו להתלונן בפומבי ותחת שמם המלא כנגד המפקדים ולכן עשו זאת באופן אנונימי, ובזמן שהוא גנז את התלונות שהוגשו הוא פגע בשמו הטוב של הצבא וכן בביטחון החיילים.

לאורך היום דבריו של שטרן עוררו סערה, כאשר גם צה"ל באופן חריג התנער מדבריו של שר המודיעין שכיהן בעבר בתפקיד ראש אכ"א, והבהיר כי הצבא נוהג לבחון גם תלונות אנונימיות שהוגשו כנגד מפקדים לאורך השנים.

בשעות הערב ניסה שטרן להבהיר את דבריו בהופעות לתקשורת, תוך שהוא מתנצל ומבהיר כי דבריו לא הובנו נכון, אך פרסום נוסף נגדו סיבך עוד יותר את העניינים והכניסו אותו לטרפת פוליטית קשה.

כעת בממשלה, בקואליציה, ביש עתיד ובכנסת בכלל דרוכים לקראת היום לראות כיצד יתבטא בנושא יו"ר מפלגתו יאיר לפיד שעתיד לכנס היום בשעות הצהרים הצהרה לתקשורת בפתח ישיבת הסיעה, וקיימת הערכה מסוימת כי ייתכן ושטרן יודיע על התפטרותו בשעות הקרובות.

בנוסף, שטרן מתמודד בימים אלה לתפקיד נחשק של יו"ר הסוכנות היהודית, שטרן מתמודד כנציג הקואליציה, וההתבטאויות הקשות כנראה סיכלו לו את המרוץ, השאלה היא האם לפחות יישאר לכהן כשר או אפילו כחבר כנסת.

אלעזר שטרן הסוכנות היהודית יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד