י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"עובדים על צמצום התופעה"

השיטה של הצעירים להזמין סיגריות ואלכוהול

בני הנוער מצאו שיטה חדשה ונוחה לקנות סיגריות ואלכוהול מתחת לגיל 18 ובניגוד לחוק: הם מזמינים אותם דרך חברות משלוחים שנותנות אפשרות למשלוחים מחנויות נוחות, והצעירים רוכשים כך משקאות חריפים וטבק, כי אף אחד לא בודק מסמכים מזהים, וההורים לא חושדים

השיטה של הצעירים להזמין סיגריות ואלכוהול
אילוסטרציה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

צעירים שצורכים אלכוהול ומעשנים סיגריות מתחת לגיל 18 בניגוד לחוק, מצא פתרון קל ונוח להזמין, הם גילו פרצה באפליקציית השליחויות "וולט" וחברות המשלוחים האחרות המאפשרות להם להזמין סיגריות ואלכוהול מחנות מכולת או חנות נוחות, מבלי לקחת הרבה סיכון. כך מדווחת איריס ליפשיץ קליגר ב'ידיעות אחרונות'.

ההורים, שפרטי האשראי שלהם הוזנו לחשבון באפליקציה, מניחים כנראה שילדיהם מזמינים סושי או פיצה. האפליקציה מבקשת מהמשתמש לאמת שגילו מעל 18, בהערה בסוגריים מצוין אף "יכול להיות שנבקש תעודת זהות במסירת המשלוח". אולם סימולציה שביצעו ב'ידיעות אחרונות' הבהירה כי השליח לא מבקש בהכרח לראות מסמכים מזהים, גם כאשר מדובר בהזמנה של וודקה וסיגריות בסכום של 150 שקלים, שנמסרה לנער שבבירור היה מתחת לגיל החוקי.

"ברור שתמיד יש לנו חשש שהשליח יבקש לראות תעודת זהות כי זה כתוב באפליקציה, אבל בכל הפעמים שעשינו משלוחים כאלה אף פעם לא ביקשו", סיפר גיא, נער בן 16 מאזור השרון ל'ידיעות אחרונות'. "אולי הוא אפילו חושש קצת להתעסק עם צעירים, מה שליח צריך כאב ראש של פקח, הוא כולה מוציא את השקית מארגז השליחויות והולך לדרכו".

מ"וולט" נמסר: "צריכת אלכוהול וסיגריות על ידי בני נוער היא תופעה פסולה ומסוכנת. הצעדים שוולט נוקטת כדי למנוע רכישת מוצרים אלו על ידי קטינים הם מעבר למקובל אצל המתחרים בענף המשלוחים. ההתחזות לבגיר באפליקציה היא עבירה על החוק, ונשמח לשתף פעולה עם הורים כדי למנוע מבני נוער להתחזות בשמם. וולט עובדת כעת על עוד פיתוחים טכנולוגיים שיצמצמו את התופעה".

שירות משלוחים סיגריות קטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד