י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בתום חקירה סמויה

הירי ומטען החבלה בבית הכתב: חשוד נעצר

כארבעה חודשים אחרי שאלמוני ביצע ירי והשליך מטען חבלה לעבר ביתו של כתב אתר ynet וידיעות אחרונות, המשטרה עצרה חשוד במעשים | הרקע לאירועים: סיקור הפשיעה במגזר הערבי | המשטרה מבקשת להאריך את מעצרו

הירי ומטען החבלה בבית הכתב: חשוד נעצר
חסן שעלאן צילום: צילומסך ynet

המשטרה עצרה לחקירה תושב הצפון, בחשד שעומד מאחורי הירי והנחת מטען בביתו של כתב אתר ynet וידיעות אחרונות לענייני ערבים חסן שעאלן בעיר טייבה, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. במשך ימים היה שעאלן תחת מתקפה של אירועים פליליים, ככל הנראה במטרה להניא אותו מסיקור הפשיעה במגזר הערבי. בשעה זו מובא החשוד בפני בימ"ש השלום בראשל"צ לדיון הארכת מעצר.

האירוע הראשון התרחש בתחילת חודש יוני, אז בוצע ירי כבד לעבר רכבו וביתו של העיתונאי. היורים, הגיעו למקום כשהם רעולי פנים וביצעו ירי של עשרות כדורים לעבר הבית והרכב. כתוצאה מכך נגרם נזק כבד.

חלק מהקליעים חדרו לחדר בו ישנו ילדיו של שעאלן וחלפו ס"מ ספורים מראשם. הירי הגיע ככל הנראה בשל עבדותו העיתונאית של שעאלן, שמסקר בין היתר את הפשיעה במגזר הערבי.

מספר ימים לאחר מכן התפוצץ מטען חבלה בבית שאליו היה אמור לעבור שעלאן. מכיוון שהבית היה בבניה לקראת המעבר אליו, איש לא נפגע, אך נזק רב נגרם. שעלאן היה אמור לעבור לדירה חדשה בבאקה אל גרבייה כחודש לאחר מכן, אך הנזק הרב שנגרם לו גרם לבני המשפחה להישאר בביתם הישן. לפי הדיווח באתר ynet, שני רוכבי אופנוע הניחו את המטען ונמלטו. אחד מהרוכבים ירד מהאופנוע, קפץ מעל הגדר שמקיפה את הבית והשליך את המטען שהתפוצץ לאחר מכן.

מהמשטרה נמסר כי בעקבות אירועים פלילים מחודש יוני האחרון, ביניהם אירוע ירי והנחת מטען, אשר כוונו לכאורה נגד הכתב לענייני החברה הערבית בווינט חסן גנאים שעלאן, החלה חקירה סמויה ומאומצת ביאחב"ל, במהלכה הצטברו חומרי חקירה אשר הובילו הבוקר למעצרו של חשוד תושב באקה אל גרביה בגין מעשי האלימות שתוארו.

"אנו רואים בחומרה רבה כל מעשי אלימות ובפרט כלפי אנשי תקשורת העושים מלאכתם", נמסר מהמשטרה, "לא נאפשר פגיעה ביסוד מהותי של הדמוקרטיה ובזכות הלגיטימית של חופש העיתונות, נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו במטרה למנוע אירועי אלימות ושימוש באמל"ח בלתי חוקי, למיצוי הדין עד תום עם פורעי החוק".

חסן שעלאן מטען חבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד