כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הבן והמשפיע סיימו בטלפון

תיעוד: סיום הש"ס נחגג בבית הרבי מפשעווארסק

בנו של הרבי מפשעווארסק והמשפיע מירושלים, לומדים מידי יום דרך הטלפון וסיימו את הש"ס במבחן שכלל 2700 שאלות בכתב. לכבוד הסיום ערכו מעמד גדול אצל הרבי באנטוורפן שנשא דברים במשך זמן רב. צפו בסיקור וגלריה מסכמת 

תיעוד: סיום הש"ס נחגג בבית הרבי מפשעווארסק
מעמד סיום הש"ס בבית הרבי מפשעווארסק צילום: באדיבות המצלם

במעמד מרומם ומרגש נחגג השבוע סיום הש"ס בבית האדמו"ר מפשעווארסק באנטוורפן, לאחר שבנו הרה"צ רבי מאיר נתן לייזר יחד עם המשפיע הרה"צ רבי יהודה דייטש מירושלים בן הגר"מ דייטש רב שכונת רמת שלמה, סיימו יחד בחברותא טלפונית את כל הש"ס ועברו אצל האדמו"ר מבחן  שכלל כאלפיים ושבע מאות שאלות בכתב.

האדמו"ר מפשעווארסק שכידוע ממעט להופיע באירועים יותר מדקות בודדות יצא מגדרו והשתתף במשך קרוב לשעתיים וחצי כשבמהלך הסעודה נשא דברי ברכה נרגשים והפליא את הידיעה הבהירה של חתני השמחה בכל מכמני הש"ס.

דברי ברכה נשא הרה"צ רבי מאיר נתן לייזר שהביע תודה וברכה לאביו האדמו"ר על הרעיון הנשגב ללימוד ושינון כל הש"ס בעל פה. דברי ברכה נשא המרא דאתרא גאב"ד אנטוורפן הגאון רבי אהרן שיף שהלהיב את הציבור על שמחת התורה.

משא מרתק נשא המשפיע הרה"צ רבי יהודה דייטש בדרוש 'הדרן' לקשר סוף הש"ס לתחילתו בדרך פלפול ובאגדה, כשהאדמו"ר מאזין לדברים במשך זמן רב ומוסיף חידושים ופנינים. לאחר ריקוד ממושך כובד האדמו"ר בברכת המזון, וציבור המשתתפים המצומצם שכלל את בני משפחת האדמו"ר, נאמני ביתו ונגידי הקהילה שחלקם הגיעו גם מארה"ב עברו לקבל 'כוס של ברכה', ולהתברך בברכת הקודש.

קודם המעמד הורה האדמו"ר לבנו הרה"צ לצאת להולנד ולהשתטח על קברי אבותיו האדמו"רים רבי איציקל ורבי יענקל'ה מפשעווארסק זי"ע בכדי להזמינם להשתתף בשמחה על פי המובא בזוהר הקדוש כי האבות מגיעים מגן עדן להשתתף בשמחת בניהם.

חסידות פשעווארסק סיום הש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד