י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שברה שיא חדש

רוסיה מאשימה את סרבני החיסונים במספר מקרי המוות הגבוהים

מקרי המוות היומיים ברוסיה עוברים את ה-1,000 ביום והממשלה טוענת כי סרבני החיסונים אשמים בכך. אי ההתחסנות נובעת מחוסר האמון של הציבור בחיסון הרוסי

רוסיה מאשימה את סרבני החיסונים במספר מקרי המוות הגבוהים
אילוסטרציה צילום: unsplash

רוסיה רשמה בשבת מעל 1,000 מקרי מוות מנגיף הקורונה ביום אחד, לראשונה מאז תחילת המגיפה. הקרמלין האשים את העם הרוסי כי הוא לא מתחסן. רק כשליש מהאוכלוסייה חוסנה, וזאת בשל חוסר אמון רחב בחיסונים תוצרת רוסיה.

הנתון הרוסי של 222,000 מקרי מוות מקורונה הוא הגבוה ביותר באירופה, 33,000 נדבקים דווחו בשבת האחרונה. הממשלה נמנעה מהגבלות נוקשות, הקרמלין תומך בגישה של לשמור על המשק פועל, כמו ממשלת ישראל הנוכחית. במקום זה הקרמלין התמקד באדישות הציבורית לחיסון.

דובר הממשלה דמיטרי פסקוב אמר: "במצב שבו יש הדבקות רבות, יש צורך להמשיך להסביר לאנשים שעליהם להתחסן, זה באמת חוסר אחריות לא להתחסן. זה הורג", אמר. הנתון מצביע על כך שכמות גדולה של אנשים ברוסיה לא רוצים להתחסן כלל. סקרי דעת קהל אחרונים הראו כי הנתון יכול להיות יותר מ-50%.

ה-BBC מדווח, כי כ-70 מדינות אישרו את השימוש בחיסון הרוסי 'ספוטניק החמישי', אך בדומה לחיסונים האחרים של רוסיה, הוא טרם אושר על ידי ארגון הבריאות העולמי.

רוסיה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד