י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ספקות רציניים"

בנו של הזמר הישראלי בדה את סיפור האנטישמיות?

עיתון גרמני מעלה ספקות באשר לאמיתות סיפורו של ישראלי שטען כי בבואו להתארח בבית מלון בלייפציג, התבקש להסיר שרשרת ועליה תליון עם מגן דוד 

בנו של הזמר הישראלי בדה את סיפור האנטישמיות?
חדר במלון - אילוסטרציה צילום: pixabay

התפתחות בפרשת המלון בלייפציג שעובדיו הושעו בגלל ישראלי בשם גיל עופרים שטען כי התבקש להסתיר שרשרת ועליה מגן דוד בבואו להתארח במלון. תמונות שמפרסם היום (ראשון) עיתון ה'בילד' הגרמני מעלים ספקות לגבי אמיתות הסיפור.

כזכור ב-4 באוקטובר פרצה סערה בגרמניה אחרי שגיל עופרים, בנו של המוזיקאי הישראלי אבי עופרים, פרסם ברשתות החברתיות סרטון שבו האשים עובד קבלה במלון בלייפציג בכך שזה ביקש מעופרים להסיר שרשת מגן דוד שאותה ענד לכאורה ‏בטרם יבצע עבורו צ'ק אין. הסיפור עורר הדים בגרמניה כולה, המשטרה פתחה בחקירה בחשד לאנטישמיות, מול המלון נערכו הפגנות גדולות ועופרים עצמו דאג להתראיין על המקרה בעיתונות הגרמנית. אלא שהיום מפרסם ה'בילד' הגרמני תמונות מתוך סרטון אבטחה שגורמות לבלבול. כך מדווחת אנטוניה ימין כתבת כאן חדשות באירופה.

יהודי שענד תליון מגן דוד, לא הורשה להיכנס למלון

בתיעוד נראה עופרים נכנס למלון באותם בגדים ממש שבהם הוא נראה בסרטון אבל השרשרת עצמה לא נראית באף אחת מהתמונות - לא ביציאה מהרכב, לא כשהוא צועד בלובי ואפילו לא כשהוא עומד בדלפק הצ׳ק אין. לפי בילד המשטרה מעלה עכשיו "ספקות רציניים" בנוגע לסיפור של עופרים.

גיל עופרים

‏כשבילד פנו לעופרים וביקשו את תגובתו לסרטון האבטחה הוא טען כי האמירה הראשונה ״תכניס את הכוכב (מגן דוד) שלך פנימה״ הגיעה בכלל מאחורה וכי לאחר מכן עובד הקבלה חזר על המשפט. לפי עופרים זה מה שנאמר לו כי מישהו זיהה אותו וכי הוא בדר"כ עונד את השרשרת "אני כמעט אף פעם לא מוריד אותה והסיפור כאן הוא לא השרשרת אלא מדובר בסיפור גדול יותר. אני מופיע לעיתים קרובות עם השרשרת בטלוויזיה ולכן מישהו החליט להעליב אותי בגלל זה".

אלא שהשרשרת היא בדיוק הסיפור כאן. הטענה בסרטון שעופרים פרסם בתחילת אוקטובר הייתה מאד ברורה ואם כעת מתברר שלא ענד כלל את השרשרת עולה החשד. ‏כי מדובר בהמצאה. לפי בילד כבר באותו ערב עובדי המלון טענו בפני העיתון כי עופרים התעצבן על עובד קבלה במלון מפני שזה קידם כמה אנשים בתור לצ׳ק אין: "עופרים התעצבן, התחיל ויכוח והוא התבקש לעזוב את המלון".

אנטוניה ימין מציינת כי ‏‎הסיפור הופיע בכל מהדורת חדשות בגרמניה, תוך כמה שעות כבר הייתה להם הפגנת ענק מול המלון. ‏עוד מציינת ימין, כי "‎בילד הם העיתון הכי פרו יהודי ופרו ישראלי שקיים באירופה. העובדה שהם מפרסמים את זה מראה עד כמה יש כאן ספקות רציניות לגבי הסיפור המקורי של עופרים".

לייפציג אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד