י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זו החלוקה המסתמנת

לראשונה מאז הבחירות: נציגי 'אגודה' נועדו לפגישה

נציגי 'אגודת ישראל' נועדו היום לפגישה ראשונה מאז הבחירות ודנו בחלוקת התפקידים הפנימיים הסיעה, כשברקע המתיחות בין ציר פרוש-אייכלר לליצמן

לראשונה מאז הבחירות: נציגי 'אגודה' נועדו לפגישה
נציגי אגודת ישראל בפגישה צילום: בחדרי חרדים

בפעם האחרונה מאז הבחירות וברקע מחלוקות בין יו"ר המפלגה יעקב ליצמן לחברי הכנסת מאיר פורש וישראל אייכלר שהקימו מחנה משלהם, והגיעו אף לבוררות, חברי אגודת ישראל נפגשו היום לפגישה פוליטית ראשונה, ובחרו באופן זמני את ליצמן ליו"ר הסיעה.

חברי הכנסת יעקב ליצמן אירח בלשכתו את חברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר ואת חבר הכנסת לשעבר יעקב טסלר, והחברים דנו בנוגע לחלוקת התפקידים הפנימית בסיעה.

כעת, כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' ביהדות התורה דורשים לאייש את התפקידים בוועדות - למרות החרם האופוזיציוני - סגני יושבי הראש ויו"ר הסיעה, דיון שעורר מחדש את המחלוקת הפנימית.

עיקר המחלוקת בתוך סיעת אגודת ישראל היתה סביב תפקיד יו"ר הסיעה. ליצמן ביקש מיד לאחר השבעת הממשלה להתמנות לתפקיד אך נתקל בהתנגדות של פרוש ואייכלר שביקשו לקיים על כך דיון פנימי בוועדת השמונה של אגודת ישראל, דבר שעיכב את המינוי.

כעת עם הדרישה של יהדות התורה לחלק את הוועדות, דרישה שעדיין לא מתממשת בעקבות התנגדות הליכוד, ביהדות התורה החלו לעסוק בחלוקה הפנימית, כשבאגודת ישראל היה מי שחשש שליצמן ידרוש שוב את תפקיד יו"ר הסיעה לצד יו"ר הוועדה שתגיע לידיו לפי ההסכם הפנימי שנחתם בין אגודת ישראל לדגל התורה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בפגישה שנערכה היום הודיע חבר הכנסת ליצמן כי הוא לא צפוי לדרוש את תפקיד יו"ר הסיעה שככל הנראה יעבור לידיו של חבר הכנסת אייכלר.

ההודעה של ליצמן תביא לכך שחלוקת התפקידים בתוך אגודת ישראל תעבור בצורה חלקה יותר, כשעל הפרק עדיין דיבורים על החלוקה הכוללת בין אגודת ישראל לדגל התורה. שעוד תלובן עד להודעה בפני ועדת הכנסת על החלוקה ועל המינויים.

נכון לשעה זו החלוקה המסתמנת היא: משה גפני - חבר בוועדת הכספים , יעקב ליצמן - יו"ר ועדת המדע / ועדת הקליטה והעליה, אורי מקלב - סגן יו"ר
פרוש חבר בוועדת חוץ וביטחון, ישראל אייכלר - יו"ר ,סיעה, יעקב אשר - חבר ועדת הכלכלה ויצחק פינדרוס - חבר ועדת הפנים.

במהלך הישיבה, חברי הסיעה הצביעו בעד מינויו של יעקב ליצמן לתפקיד יו"ר הסיעה הזמני. ליצמן יעביר את התפקיד לחבר הכנסת אייכלר לאחר שימונה ליו"ר ועדה.

יעקב ליצמן ישראל אייכלר מאיר פרוש אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד