י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המהומות ברחובות ביירות

נסראללה "ממליץ" לזנוח את הרעיון של מלחמת אזרחים

המהומות ביום חמישי האחרון בביירות, אז נהרגו ששה אנשים בחילופי אש בין תומכי ומתנגדי חיזבאללה הביאו את מזכ"ל הארגון חסן נסראללה לצאת בנאום תקיף שאינו משתמע לשני פנים: "חיזבאללה היום חזק מאי פעם"

נסראללה "ממליץ" לזנוח את הרעיון של מלחמת אזרחים
חסן נסראללה נואם צילום: צילום מסך

בנאום שנשא אתמול (שני) מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה "המליץ" למפלגת הכוחות הלבנוניים ולעומד בראשה, סמיר ג'עג'ע, לזנוח את הרעיון של מלחמת אזרחים וההתכתשות פנימית.

נסראללה אמר כי היו"ר סמיר ג'עג'ע מונע משיקולים מוטעים. לדבריו, חיזבאללה היום חזק מאי פעם. בנאום נסראללה פונה לסמיר ג'עג'ע ואומר לו כי יש לחיזבאללה מאה אלף לוחמים לבנונים מאומנים. נסראללה ציין כי אותם לוחמים לא אומנו בשביל מלחמת האזרחים, אלא כדי להגן על לבנון אל מול האויבים. לדבריו, "אנחנו יש לנו שיקולים נכונים, עקרונות, מוסר וערכים". הוא פנה לכוחות הלבנוניים ואמר: "אל תטעו בחישובים שלכם. שבו, תהיו עם שכל ותתחנכו. תלמדו לקח מהמלחמות שלכם ומהמלחמות שלנו".

עוד אמר נסראללה, כי "האיום הכי גדול על הנוצרים בלבנון הוא מפלגת הכוחות הלבנוניים הנוצרים והעומד בראשה סמיר ג'עג'ע. כל המלחמות שהם נכנסו אליהן, הביאו לעקירת נוצרים מבתיהם".

נאומו של נסראללה מגיע לאחר מה שאירע ביום חמישי האחרון בביירות, אז נהרגו ששה אנשים בחילופי אש בין תומכי ומתנגדי חיזבאללה, לדבריו, "יש מפלגה (הכוחות הלבנוניים הנוצריים) שרוצה לגרום לאזרחים בשכונת עין א-רומאנה ושכונות נוספות בביירות (בעלות דומיננטיות נוצריות) לחוש פחד ולראות בתושבים בדאחיה (המעוז של חיזבאללה) כאויבים וככאלה שרוצים להשתלט על רכושם ולפלוש אל אותן שכונות". נסראללה הוסיף כי יו"ר המפלגה הזאת "מנסה ליצור אויב דמיוני בעבור אותם תושבים. המטרה של המפלגה הזאת היא להציג את עצמה כמגינה הראשית של הנוצרים. המטרות של הקמפיין קשורות לשאיפות של המנהיג שלה (סמיר ג'עג'ע) ולתפקידים שהיא מנסה לשווק לגורמים חיצוניים".

עוד אמר כי "מה שקרה ביום חמישי הוא עניין מכריע ולמעשה נפתח פרק חדש בהתייחסות של חיזבאללה לנושא הפנים לבנוני. הוא הוסיף כי התכנית של מפלגת הכוחות הלבנוניים הנוצרית היא להביא למלחמת אזרחים, שתביא לשינוי דמוגרפי ולהקמת מדינה נוצרית, קנטון נוצרי, גטו נוצרי שבו לא יהיה מקום לאף אחד חוץ מהם".

נסראללה אמר כי "גם אם הכוחות הלבנוניים יתקפו את חיזבאללה ברחוב ויהיו בשורותיו הרוגים, אז הוא ישמור על הנוכחות של הנוצרים וימנע מלחמת אזרחים". לדבריו, "על המדינה הלבנונית ועל כל הלבנונים לעמוד נגד רב המרצחים והפושע הזה (סמיר ג'עג'ע) כדי למנוע מלחמת אזרחים". תרגום הנאום הובא בערוץ הטלגרם של כאן חדשות.

בנאומו אמר כי המנהיגים בישראל מרוצים מהעימות הפנימי ובונים על כך. לגבי מה שאירע ביום חמישי אמר נסראללה כי תומכי הארגון ותנועת אמל הגיעו להפגין בדרכי שלום וזו זכותם, כאשר החלו לירות עליהם, "הגיעו צעירים (משלהם) עם נשק". לדבריו, המסלול הנכון כרגע הוא חקירת הטבח על ידי כוחות הביטחון והעמדה לדין של הרוצחים. לגבי המעורבות של צבא לבנון בירי, אמר נסראללה כי הוא רוצה לדעת האם החייל שירה בתומך חיזבאללה עשה זאת על דעת עצמו או בהנחיות מגבוה. עם זאת אמר כי למרות מה שקרה, חיזבאללה שומר מכל משמר על המוסד הצבאי, והוסיף כי מפלגת הכוחות הלבנוניים מנסה להביא להתנגשות בין חיזבאללה לבין הצבא.

"הצבא הוא הערובה היחידה להישארותה של לבנון ולאחדותה. אם הצבא יתפורר, אז המדינה תקרוס". לגבי האסון בנמל ביירות, אמר נסראללה כי ארגונו מעוניין יותר מכל אחד אחר להבין מה קרה שם ושהצדק ייעשה, אך כאשר יש ניסיון לעשות פוליטיזציה ולפעול באופן מגמתי, אז ארגונו לא יכול לשתוק.

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, גם שלח תנחומים להנהגה הסורית ולתושבי הגולן בעקבות חיסולו בידי ישראל של האסיר המשוחרר, מידחת א-סאלח, בסוף השבוע האחרון.

לבנון חסן נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד