י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתיחות בין בכירי הקואליציה

שקד נגד לפיד: "פשוט התכווצתי, עשה עוול נוראי"

אחרי ששתקו אמש במליאה, חברי ימינה מגיבים לאמירה של לפיד "צאצאיו של יגאל עמיר מכהנים בכנסת", השרה שקד תוקפת: "עוול נוראי לאנשים אידאולוגיים", אורבך: "הכללה גסה" • וגם ההתייחסות לציוץ של חברת מפלגתם שהאשימה את נתניהו בהסתה

שקד נגד לפיד: "פשוט התכווצתי, עשה עוול נוראי"
לפיד במליאה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

דבריו של ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד בטקס האזכרה לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין ממשיכים לעורר סערה. אחרי ששמרו על שתיקה, בימינה יוצאים למתקפה נגד יאיר לפיד וגם נגד חברת מפלגתם שירלי פינטו שתקפה את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו.

השרה איילת שקד התייחסה לדבריו של לפיד במליאה שאמר ש"צאצאיו האידאולגיים של יגאל עמיר נמצאים בכנסת" ותקפה: "לשמע הנאומים אתמול, פשוט התכווצתי. התיוג של ציבור מצביעים גדול - כמתנגדי ומתנקשי הדמוקרטיה - הוא עוול נוראי שנעשה לאנשים אידאולוגיים נחושים וערכיים, שנאלצים בכל שנה ביום הזה לספוג קיתונות של רפש והטחת עלבונות, גם בנציגיהם".

לדברי השרה שקד "תיוג שכזה מדיר מהמשחק הדמוקרטי חצי מהעם - זו לא שמירה על הדמוקרטיה אלא ביזוי שלה. אין פה "טובים" מול "רעים". יש פה עם אחד ואנשים צריכים לכבד אחד את שני", היא קראה להפסיק את "ההסתה הפרועה משולחת כל רסן שמשתוללת בינינו", וכתבה "אני מוכנה לקבל ויכוח פוליטי אבל הוויכוח הזה חצה את הקווים האדומים מזמן".

גם חבר הכנסת ניר אורבך תקף היום את נאומו של לפיד, "נעשתה הכללה גסה ורעה וסימנו את כולנו כרוצחים. אי אפשר היה לעלות לאוטובוס באותם ימים בלי שיסתכלו עלינו בתיעוב. הייתי בהפגנות. מעולם לא הסתתי ומעולם לא קיללתי. אנשי השמאל מבחינתי היו תמיד אחים. גם אם טועים, אחים".

"אני לא מצפה ממי שלא בממשלה להתנהג באחריות לאומית. אני כן מצפה מחברי בקואליציה ובממשלה לפעול באמת לשינוי ולריפוי", עקץ את
לפיד, והזכיר מאמר אחר של לפיד לפני כמה שנים אז דווקא סירב להכליל את כל הציבור הימני ככאלה שהביאו למותו של רבין.

חברי ימינה התייחסו גם לציוץ של חברת מפלגתם שירלי פינטו שהאשימה את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כמי שהסית לרצח, אחרי שבהמשך מיהרה למחוק את הציוץ ולהתנצל.

השרה שקד אמרה היום "הציוץ של חברתי חברת הכנסת שירלי פינטו שהובן כאילו לנתניהו ישנה אחריות למעשה הנתעב של הרוצח המנוול לא נוסח נכון, ואני שמחה שהיא מחקה את הציוץ".

חבר הכנסת ניר אורבך אמר "אתמול חברתי לסיעה צייצה ציוץ שטוב היה לו לא היה מצוייץ וטוב שמחקה. אני מכיר אותה ויודע שליבה הוא לב ענק ובטוח שהיא עצמה מצטערת שצייצה".

איילת שקד יאיר לפיד ניר אורבך שירלי פינטו הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד