י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מתיחות בדרום

צה"ל חסם אתרים וצירים סמוך לגבול הרצועה

צה"ל הודיע על חסימת מספר צירים בגבול הרצועה, מחשש לירי לעבר שטח ישראל | בעקבות מידע מודיעיני, בשעות האחרונות התקיימה הערכת מצב, שבה הוחלט על סגירת הצירים

צה"ל חסם אתרים וצירים סמוך לגבול הרצועה
כוחות צה"ל בגבול עזה, ארכיון צילום: פלאש 90

צה"ל החל לחסום בשעה זו (שלישי) צירי תנועה סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה, מחשש לירי רקטות ונ"ט לעבר אזרחים. בשל מידע מודיעני שהגיע למערכת הביטחון על הכוונה של פעילי טרור לבצע ירי, התקיימה הערכת מצב שבסופה הוחלט בצה"ל על סגירת הצירים.

לאחר הערכת המצב הוחלט כי הכניסה לאתרים אנדרטת 'החץ השחור', גבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז"ל, גבעת נזמית, גן הנופלים וגבעת 'הפרש הבודד' - תחסם.

מדובר צה"ל נמסר כי "בהתאם להערכת המצב הוחלט בצה"ל על חסימת מספר אתרים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה. בצה"ל הבהירו כי למרות המתיחות, לפי שעה אין הנחיות מיוחדות לעורף ביישובים הסמוכים לגדר הרצועה.

אתמול, כזכור, הופעלה אזעקה במספר יישובים בעוטף עזה, אולם בהמשך עדכן צה"ל כי היא נבעה כתוצאה מטעות אנוש. סמוך לשעה 15:20 נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות ובכמה יישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. התושבים דיווחו כי לא שמעו פיצוצים, מה שהעיד שלא בוצעו שיגורים מרצועת עזה.

אמש בשעות הערב, לאחר בדיקה שנערכה בצבא, נקבע כי אכן לא בוצע ירי לעבר שטח ישראל. ‏מדובר צה"ל נמסר כי "בהמשך להתרעות שהופעלו מוקדם יותר היום בדרום הארץ, מדובר בהתרעות שווא. מתחקור ראשוני של האירוע, עולה כי מדובר בטעות אנוש".

‏בצבא הבהירו בנוסף, כי לא הייתה פגיעה בכשירות המבצעית של מערכות ההתרעה. בצבא יבחנו מדוע בדיוק התרחשה התקלה וכיצד ניתן למנוע מקרים כאלו בעתיד.

האזעקה בדרום נשמעה בזמן שבהר הרצל נערך טקס האזכרה הממלכתי לראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל. בתיעוד חריג, נצפה הרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי, כשהוא יוצא מהטקס לאחר שעודכן על האזעקות בדרום.

עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד