י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חזרה לשגרה

הכוננות הוסרה: נפתחו הצירים בגבול רצועת עזה

כשעתיים וחצי בלבד לאחר שצה"ל הודיע על סגירת מספר צירים בגבול רצועת עזה - הם נפתחו מחדש והוכרזה חזרה לשגרה | צה"ל: העורף ביישובים בשגרה מלאה

הכוננות הוסרה: נפתחו הצירים בגבול רצועת עזה
עוטף עזה צילום: הדס פרוש / פלאש 90

אחרי שנסגרו בפני אזרחים מחשש לירי, צה"ל פתח בשעה האחרונה (שלישי) את צירי התנועה והאתרים בגבול רצועת עזה. בשעות האחרונות גברה המתיחות ביישובי עוטף עוטף עזה בשל הכוננות שעליה הכריז הצבא.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "הוחלט על פתיחתם של הצירים והאתרים הסמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה שנחסמו מוקדם יותר היום. העורף ביישובים בשגרה מלאה".

כפי שדווח מוקדם יותר, צה"ל החל לחסום צירי תנועה סמוך לגדר המערכת בגבול רצועת עזה, מחשש לירי רקטות ונ"ט לעבר אזרחים. בשל מידע מודיעני שהגיע למערכת הביטחון על הכוונה של פעילי טרור לבצע ירי, התקיימה הערכת מצב שבסופה הוחלט בצה"ל על סגירת הצירים.

לאחר הערכת המצב הוחלט כי הכניסה לאתרים אנדרטת 'החץ השחור', גבעת הפעמונים על שם אסף סיבוני ז"ל, גבעת נזמית, גן הנופלים וגבעת 'הפרש הבודד' - תחסם. כאמור, כל האתרים והצירים נפתחו מחדש.

מדובר צה"ל נמסר בצהריים כי "בהתאם להערכת המצב הוחלט בצה"ל על חסימת מספר אתרים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה. בצה"ל הבהירו כי למרות המתיחות, לפי שעה אין הנחיות מיוחדות לעורף ביישובים הסמוכים לגדר הרצועה.

אתמול, כזכור, הופעלה אזעקה במספר יישובים בעוטף עזה, אולם בהמשך עדכן צה"ל כי היא נבעה כתוצאה מטעות אנוש. סמוך לשעה 15:20 נשמעה אזעקת צבע אדום בשדרות ובכמה יישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. התושבים דיווחו כי לא שמעו פיצוצים, מה שהעיד שלא בוצעו שיגורים מרצועת עזה.

גבול רצועת עזה כוננות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד