ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
מכתב חריג

הפילוג בש"ס אלעד: נשיא המועצת קורא לאיחוד השורות

הפיצול בסיעת ש"ס באלעד שנחשפה לראשונה ב'בחדרי חרדים' מגיעה הערב אל שולחנו של נשיא המועצת הגר"ש כהן, שמפרסם מכתב חריג במטרה להרגיע את הרוחות ולאחד את השורות • שניים מחברי ש"ס מארגנים אירוע שירה ומתעלמים מהיו"ר המקומי | כל הפרטים

הפילוג בש"ס אלעד: נשיא המועצת קורא לאיחוד השורות
יהודה בוטבול אצל הגר"ש כהן צילום: יעקב כהן

הקרבות הפנימיים בעיר אלעד הגיעו לשולחנו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן שקורא לנציגים לפעול באחדות ובכפוף להנהגתו של היו"ר המקומי יהודה בוטבול ושל יו"ר התנועה חבר הכנסת אריה דרעי.

נשיא המועצת הגר"ש כהן וחבר המועצת הגר"ש בעדני פרסמו הערב (שלישי) מכתב שבו קראו לאחדות. "אנו מורים בזאת לכל חברי סיעת ש"ס באלעד לעבוד למען הציבור כאיש אחד בלב אחד תחת הנהגתו וניהולו של יו"ר הסיעה באלעד הרב יהודה בוטבול הי"ו שאנו סומכים את ידינו עליו, אשר נועץ בכל דבר וענין עם שלוחא דרבנן יו"ר התנועה הרב אריה דרעי שליט"א. ועל כל שלוחי דרבנן חברי סיעת ש"ס בעיר לפעול על דעתו ובהכוונתו בכל דבר וענין קטון כגדול ישמעו לו".

"ואם יתעורר למישהו ספק או שאלה על החלטה כלשהי", מורה נשיא המועצת, "עליו לברר את שאלתו לפני יו"ר התנועה הרב אריה דרעי שליט"א, ואין לפעול בכל דרך אחרת". הרב מסיים את מכתבו: "וע"י שיפעלו יחד כאיש אחד בלב אחד, איש את רעהו יעזורו, תשרה הברכה במעשי ידיכם וחפץ ה' בידכם יצלח למען הרבות כבוד שמים באיחוד הקהילות, והאמת והשלום אהבו".

רק השבוע הקרב שמתנהל מתחת לפני השטח התעורר שוב, כאשר נציגיו של רב העיר הגאון הרב מרדכי מלכא, יונתן אליאס ובן ציון סימן טוב, פרסמו מודעה על אירוע חזנות עם החזן יחיאל נהרי בעיר, שהם מתעלמים מהיו"ר יהודה בוטבול, שבאירוע אמור להשתתף גם ראש העיר ישראל פרוש.

כזכור, כפי שסוקר בהרחבה על ידי כתב 'בחדרי חרדים', יוסי שטארק, המלחמה בתוך סיעת ש"ס המקומית כוללת הרבה תככים ופילוגים, כאשר לצד בוטבול נמצא חבר המועצה חנן זגדון - ומולם חברי המועצה יונתן אליאס ובן ציון סימן טוב. פלג נוסף, של איש אחד, כולל את חבר המועצה אליהו קרעי, שנחשב כמי שאינו משתייך לאחת הקבוצות, אלא לפעמים מצביע עם פלג כזה ובפעמים אחרות עם פלג אחר.

הסכסוך התגלע לפני כשנה וחצי כאשר שלושה חברי מועצה של ש"ס - אליאס, סימן טוב וקרעי - הצביעו בעד החלטתו של רה"ע ישראל פרוש שלא לפתוח מוסד ספרדי חדש, בהתאם לעמדתו של המרא דאתרא הרב מרדכי מלכה. אך יו"ר סיעת ש"ס בעירייה יהודה בוטבול, שהיה כבר בתוך הקואליציה של פרוש, התנגד להחלטה והצביע עם יחד עם חבר מועצה נוסף נגד ההחלטה, ולפי עמדתו של נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלום כהן.

ההחלטה אושרה בסוף, אך מאז, הפילוג הולך ומחריף כאשר בוטבול, לטענת גורמים בסיעת ש"ס המקומית, נוקט בפעולות נגד המרא דאתרא, שהתנגד ליצירת אופוזיציה בתוך הקואליציה, זאת אחרי שסיעת ש"ס כבר חברה לפרוש. בין הצעדים האחרונים שנקט נגד הרב מלכה, הוא אי-הזמנתו של הרב למעמד סיום ישיבות בין הזמנים לבני הישיבות הקטנות והגדולות בעיר, בהשתתפות חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף. בוטבול קיים את האירוע, הזמין רבנים ואישי ציבור אך התעלם מהרב מלכה, מה שהתפרש כפגיעה ברב ובתלמידיו.

חכם שלום כהן תנועת ש"ס אלעד יהודה בוטבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד