ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אחרי הגשת התלונה

דרישה מהיועמ"ש: להסיר את החסינות ולחקור את עודה

במכתב שנשלח הבוקר ליועץ המשפטי לממשלה, הוא מתבקש להסיר את חסינותו של יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, ולהורות לפתוח נגדו בחקירה בגין תקיפתו של ח"כ בן גביר | "כל אזרח שהיה מתועד תוקף באלימות אדם היה נחקר מיידית. ככל שמר עודה לא ייחקר, יהוה הדבר הוכחה ברורה שיש איפה ואיפה ודין"

דרישה מהיועמ"ש: להסיר את החסינות ולחקור את עודה
עודה ובן גביר מתעמתים צילום: מתוך הסרטון

אחרי שחברי הכנסת איתמר בן גביר הגיש אתמול תלונה במשטרה נגד יו"ר הרשימה המשותפת, בגין התקיפה בבית החולים קפלן, הוגשה היום בקשה ליועץ המשפטי הממשלה להסיר את חסינותו של חבר הכנסת איימן עודה. במכתב ששלח ארגון 'בצלמו', הוא דורש שאחרי שתאושר הסרת החסינות, יאושר למשטרה לחקור את עודה על ארבעה תיקים שפתוחים נגדו.

בארגון מדגישים כי בכמה מקרים, הורה היועמ"ש על בדיקה וחקירה אולם סירב לאשר חקירה משטרתית גלויה. "כל אזרח שהיה מתועד תוקף באלימות אדם היה נחקר מיידית", כתב שי גליק יו"ר 'בצלמו' ליועמ"ש. "ככל שמר עודה לא ייחקר, יהוה הדבר הוכחה ברורה שיש איפה ואיפה ודין בוזגלו לא כדין עודה. הדבר ירסק את שארית האמון שעוד נותרה במדינת ישראל כלפי מערכת השלטון. בנוסף, כותב גליק, שלו עודה לא ייחקר פירושו ש"דמו של בן גביר הותר". 

"כבר בעבר ראינו מה קרה שדם של פעיל ציבור הותר, כך למשל יצחק רבין , יהודה גליק ועוד", הוסיף גליק. לסיום נכתב: "אין היום ועדת אתיקה בכנסת. ככל שהיועמ"ש לא יאשר חקירה פירושו של דבר שמקרה האלימות הזה עבר בשקט ואף אחד לא ייענש . הדבר יהווה סתירת לחי לדמוקרטיה ופרס לאלימות ולטרור.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "אין ליועמ"ש מה להתלבט, התמונות ברורות. או שהוא מורה הבוקר על חקירת עודה או שהוא מוכיח שוב - לא מעניין אותו מקרי הסתה נגד יהודים והוא ממשיך בקו של אכיפה בררנית ורדיפת יהודים וויתור למחבלים"

איימן עודה אביחי מנדלבליט חקירה בצלמו איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד