י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חיזבאללה מאבד תמיכה

תגובת קשות בלבנון לאיומיו של נסראללה: "לא מעוניינים בהשפעה איראנית"

בעקבות איומיו של מזכ"ל החיזבאללה נסראללה נגד מתנגדיו בלבנון, הוצב שלט מחאה ע"י תושבי טריפולי. אזרח לבנוני שהעיד על עצמו כי הוא שיעי, תוקף את חיזבאללה: "אנחנו מוכנים להגן על לבנון עד שנמות"

תגובת קשות בלבנון לאיומיו של נסראללה: "לא מעוניינים בהשפעה איראנית"
חסן נסראללה צילום: צילומסך

לאחר נאומו הקשה של חסן נסראללה בו איים על התושבים הנוצרים בלבנון שיתכוננו להילחם מול 100 אלף לוחמי חיזבאללה, הציבו (חמישי) תושבי האזור בעיר טריפולי שלט ענק של מנהיג הנוצרים הערבים סמיר ג'עג'ע היושב לצידו של מלך ערב הסעודית.

"אנחנו אוהבים את המדינה שלנו, ואת כל מי שעוזר לנו לשמור עליה. האח ג'עג'ע הוא עם הלבנונים, מגן על הלבנונים ועל החופש. נסראללה דיבר על 100 אלף לוחמים אבל הם נמצאים בסוריה, אנחנו חיים בלבנון". אמרו תושבי באב אל רמל. "אנחנו לא ראינו לא את נסראללה ולא את מאה אלף הלוחמים שלו. אנחנו מוכנים להגן על לבנון עד שנמות". הדובר העיד על עצמו כי הוא סוני כדי להבהיר שאינו משויך למפלגתו של המנהיג הנוצרי. "אנחנו עם כל מי שרוצה להגן על לבנון, ומכבדים אותו", אמר.

‏חבר פרלמנט לבנוני, נדים ג'מייל, יצא נגד מזכ"ל חיזבאללה: "נסראללה הוא לא אויב הנוצרים, אלא אויב לבנון, הוא הרג את הצעירים במדינה והרס את הכלכלה". זאת, ברקע המהומות הקשות שאירעו במהלך השבוע שעבר, במהלכן נהרגו שישה בני אדם, וברקע נאומו של נסראללה השבוע.

כזכור לאחר נאומו הקשה של חסן נסראללה שבו איים על נוצרי לבנון שיתכוננו להלחם מול 100 אלף לוחמי חיזבאללה. בנאום שנשא ביום שני האחרון, מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה "המליץ" למפלגת הכוחות הלבנוניים ולעומד בראשה, סמיר ג'עג'ע, לזנוח את הרעיון של מלחמת אזרחים וההתכתשות פנימית.

נסראללה אמר כי היו"ר סמיר ג'עג'ע מונע משיקולים מוטעים. לדבריו, חיזבאללה היום חזק מאי פעם. בנאום נסראללה פונה לסמיר ג'עג'ע ואומר לו כי יש לחיזבאללה מאה אלף לוחמים לבנונים מאומנים. נסראללה ציין כי אותם לוחמים לא אומנו בשביל מלחמת האזרחים, אלא כדי להגן על לבנון אל מול האויבים. לדבריו, "אנחנו יש לנו שיקולים נכונים, עקרונות, מוסר וערכים". הוא פנה לכוחות הלבנוניים ואמר: "אל תטעו בחישובים שלכם. שבו, תהיו עם שכל ותתחנכו. תלמדו לקח מהמלחמות שלכם ומהמלחמות שלנו".

לבנון חסן נסראללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד