י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הגזרה על הכבאים הדתיים

בן גביר: "לאסור על אדם דתי לגדל זקן - נורא ואיום"

במסגרת סיור במערך הכבאות, מחה חבר הכנסת איתמר בן-גביר על האיסור לכבאים לגדל זקן: "אני הקול שלכם בכנסת, ובעזרת ה' אני מקווה שנצליח ועוד ועוד חברי כנסת יצטרפו למאבק למענכם"

בן גביר: "לאסור על אדם דתי לגדל זקן - נורא ואיום"
בן גביר והכבאים צילום: באדיבות המצלם

היום (חמישי) נערך סיור במערך הכבאות בעיר ראשון לציון ביוזמת הוועדה לביטחון פנים בראשות ח"כ מירב בן ארי. במהלך הביקור צפו המשתתפים מקרוב על הפעילות של מערך הכבאות בתצוגת אמצעי הכיבוי, רובוט כיבוי, רחפנים, סימולטור הדגמת כיבוי של חומרים מסוכנים כולל במבוך וחניון .

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ בן גביר (חבר הציונות הדתית) התקבל באהדה רבה וקריאות שמחה על תמיכתו במאבק הכבאים המוחים על התנהלות כוחנית ויחסי העבודה העכורים בכבאות, הנמשכים לטענתם כבר שלוש שנים. בין הצעדים נגדם מוחים הכבאים, איסור לגדל זקן.

ח"כ בן גביר הבטיח, לעשות ככל שביכולתו, כדי לבטל את איסור גידול הזקן: "לאסור על אדם דתי לגדל זקן, זה נורא ואיום". והבטיח להמשיך ולהילחם בוועדות הכנסת ובהידברות עם נציב הכבאות דדי שמחי כדי לפעול למען הכבאים ומילוי דרישותיהם. ח"כ בן גביר: "אני הקול שלכם בכנסת, ובעזרת ה' אני מקווה שנצליח ועוד ועוד חברי כנסת יצטרפו למאבק למענכם, אתם כגדולים, עם ישראל חייב לכם ואוהבים אתכם".

במפגש עם נציב מערך הכבאות וההצלה דדי שמחי הביע ח"כ בן גביר את התרשמותו מהשינוי המבורך במערך הכבאות, בזכותו של שמחי, על הצבת מבחני הכושר לבריאות הכבאים, השינוי הטכנולוגיה והקדמה שהנהיג במערך הכיבוי וביקש לבוא לקראת העובדים במערך הכבאות ולשתפם בקבלת ההחלטות: "כשעושים שינויים צריך גם ללכת עם העובדים ולא לרוץ ולהשאיר את חלקם מאחור" אמר בן גביר, והוסיף להדגיש כי צריך לפעול בהסברה במניעת הצתות במגזר הערבי בקרב אנשי הדת כדי לצמצם את ההצתות שגורמות נזק רב.

יצוין כי בית המשפט קבע כי ההוראה לחייב את הכבאים המבצעיים לגלח את זקנם באזורי הממשק עם מסיכות האטימה, ניתנה בחוסר סמכות ודינה להתבטל, אך יחד עם זאת קבע בית המשפט כי במידה ונציב כבאות והצלה יאסור את גידול הזקנים, והחלטתו תקבל את אישור השר לביטחון פנים, ההחלטה תכנס לתוקף.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר: "שמחתי לראות תצוגת תכלית של עבודת קודש שעושים בכבאות. הכבאות צריכה לקבל את מירב תשומת הלב והרפורמה שנערכת בכבאות מבורכת, אולם חייבים לעשות אותה בתיאום ובשיתוף העובדים שעושים עבודת קודש ולא לחייב את בעלי הזקנים בגילוח".

זקן איתמר בן גביר מערך כבאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד