כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"מאוד פחד מהמחלה"

הרופאה סירבה לאשר לראובן חיסון והוא נפטר מקורונה

ראובן בן ה-64 נפטר מנגיף הקורונה, לאחר שסורב במשך חודשים מרופאתו לקבל אישור לחיסון. בתו טענה כי הוא התחנן לחיסון אך הרופאה עמדה בשלה, "בעקבות התלקחות המחלה שממנה סבל"| חוות דעת שהציגו מומחים: "הוא היה הראשון שהיה צריך להתחסן"

הרופאה סירבה לאשר לראובן חיסון והוא נפטר מקורונה
מחלקת קורונה בבית החולים איכילוב צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ראובן אטיאס חולה 'קרוהן' (מחלה מעי דלקתית) בן ה-65 ביקש במשך חודשים אישור מרופאת הגסטרו שלו להתחסן - וסורב. במשך ימים הוא אושפז במצב קשה במחלקת הקורונה בבית החולים אסותא שבאשדוד, ונפטר לפני שבועיים. 

בהקלטה ששלח לבתו הוא חשף את הסיבה בגינה לא קיבל את החיסון: "הייתי אמור להתחסן, פשוט הרופאה התנגדה". בתו מספרת כי "הוא ממש לא היה נגד החיסון, והוא מאוד מאוד רצה להתחסן, הוא מאוד פחד מהמחלה הזו". כך נחשף בתכנית 'הצינור' ב'ערוץ 13'. 

ראובן אף ניסה לשכנע רבים לקבל את החיסון כשהוא נשמע אומר בהקלטה שניהל עם מכרה בניסיון לשכנע את אביה להתחסן: "סיכמנו ליד אבא שלך להגיד שאני התחסנתי, מנה ראשונה על מנת שהוא ילך להתחסן". 

בתו ממשיכה לספר כי הם תמיד שאלו אותו "אבא, מה עם חיסון? מה עם חיסון?". והוא היה עונה: "הרופאת גסטרו לא ממש מרשה לי להתחסן". 

לאחר שהוא נפטר, טענה הרופאה בשיחה עם בתו כי המליצה לו שלא להתחסן בעת שביקר אצלה מכיוון שסבל מהתלקחות של המחלה. אך ההמלצה הזאת סותרת חוות דעת נוספות שקיבלה המשפחה של ראובן מהרופאים באסותא. 

מומחה בנושא אמר ל'חדשות 13' כי החיסון נגד קורונה מומלץ היום לכל האוכלוסייה ובוודאי לחולים הסובלים ממחלות מעי דלקתיות, הכוללות את מחלקת 'קרוהן', ממנה סבל ראובן. עוד אמר המומחה כי "הסובלים מהמחלה, צריכים לקבל את החיסון במועד הכי מוקדם שאפשר, כי זה מה שמגן עליהם מפני מחלה קשה, ולעיתים אף ממוות". 

הרופאה טענה בשיחה עם בתו של ראובן, כי "עם התלקחות קשה לא מחסנים, צריך קודם להרגיע את המחלה ורק אז מחסנים". אך הבת טוענת כי כלל לא הייתה אצלו באותה תקופה התלקחות במחלה. 

הרופאים בבית החולים שבו אושפז האב, כעסו על כל מי שלא התחסן, "ברגע שסיפרנו להם על סירובה של האחות לאשר, הם התקשרו אליה, והיא אכן אישרה שכך קרה, אז, אמרו לנו הרופאים לדווח עליה מיד לבית החולים". 

מקופת החולים בה עובדת האחות מסרו, כי המקרה בבדיקה. 

 

 

נפטר סירוב בית החולים אסותא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד