י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"ספגנו איומים

חיסון לילדים: במשרד הבריאות שוקלים לקיים את הדיון בשידור חי

ברקע הדיון הקרוב של ארגון הבריאות האמריקני (FDA) לחיסון ילדים מעל גיל 5,  ובאם אכן יאושרו החיסונים לגילאים אלו, שוקלים במשרד הבריאות לקיים את הדיון בשידור חי לציבור | הרצון למהלך נובע מהרגישות שבהחלטה לחסן ילדים

חיסון לילדים: במשרד הבריאות שוקלים לקיים את הדיון בשידור חי
משרד הבריאות צילום: פלאש 90

במשרד הבריאות בוחנים אפשרות להביא השבוע בשידור חי חלק מדיון המומחים על אישור החיסון בילדים, כפי שעושים האמריקנים אצלם. ביום שלישי השבוע תדון ועדת מומחים מטעם מינהל התרופות והמזון האמריקני, ה־FDA, באישור חיסון לבני 5 עד 11.

לאחר האישור בארה"ב צפוי להתקיים דיון המומחים בישראל. עד כה התקיימו דיוני הצוות לטיפול במגיפות באופן לא שקוף, כאשר רק כשבוע לאחר הדיון היו מתפרסמים סיכומי הישיבות.

עם זאת, בכיר במשרד הבריאות ציין כי הם דנים: "באיזה פורמט לעשות את הדברים כדי להשיג יותר שקיפות. דנים גם באיזה פורום תתקבל ההחלטה, אולי בצוות לטיפול במגיפות ואולי בהרכב רחב יותר. וייתכן שחלק מזה ישודר בשידור חי, לא כל הדיון".

זאת בגלל ההבנה שנושא חיסון הילדים רגיש במיוחד. "אנו רוצים לעשות את זה בצורה שקולה מאוד. לשקול את הבעד והנגד ולהציג זאת בצורה ברורה. אני מעריך שיוחלט שיהיה ברור שהחיסונים בטוחים ויעילים". אמר הבכיר לישראל היום. 

לאחרונה התקיימו דיונים בצוות לטיפול במגיפות בדרישה לשקיפות, בדומה לאופן שבו משודרים בשידור חי דיוני הוועדה המייעצת ל־FDA האמריקני. אך בצוות לטיפול במגיפות דחו את ההצעה, כאשר חלק מהחברים ציינו כי ספגו איומים בשל עמדות שהציגו בדיון.

ההערכה היא שהחיסונים לילדים יינתנו החל בדצמבר וייתכן שאף מוקדם יותר. בישראל אין עדיין מנות חיסון מותאמות לילדים. יש הסכם רכש מול פייזר, אך הגעת מנות החיסון לילדים צפויה לארוך עוד כמה שבועות. החיסונים צפויים להינתן בקופות החולים ועדיין לא ברור אם יינתנו גם בבתי ספר.

חברת "פייזר" הודיעה ביום שישי כי החיסון המיוחד שפיתחה עבור גילאי 5 עד 11 הראה 90.7 אחוזי יעילות במניעת התסמינים במקרה של הידבקות בנגיף הקורונה בניסוי שערכה. הניסוי הראה כי בקבוצת המחוסנים התסמינים היו קלים בהרבה מהתסמינים של אלו שנדבקו בקבוצת הביקורת הבלתי מחוסנת.

 

חיסון fda משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד