ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
תקציב לפרובוקציות

הממשלה מאשרת: 40 מיליון ש"ח למימון הרפורמים

הממשלה אישרה כחלק מהכספים הקואליציוניים מימון עתק של 40 מיליון שקלים עבור אירגוני הרפורמים בישראל | ח"כ פרוש: "הממשלה הנוכחית ממשיכה לרמוס כל דבר שבקדושה" | ח"כ מקלב: "הממשלה עוקרת את הדת"

הממשלה מאשרת: 40 מיליון ש"ח למימון הרפורמים
ח"כ קריב בשערי הכותל המערבי צילום: באדיבות המצלם

ישיבת הממשלה מאשרת בשעות אלה (ראשון) את הצעת המחליטים לאישור הכספים הקואליציוניים, ובהם תקציב ענק לפרויקטים של הרפורמים באמצעות משרד התפוצות.

על פי הצעת המחליטים, תקציב של 40 מיליון שקל יוקצה למימון יוזמות של ארגוני הרפורמים, הקונסרבטיבים, דרך אגף 'היהדות המתחדשת' שהוקם בממשלה זו במשרד התפוצות בראשות השר נחמן שי.

לא ברור לאילו מטרות ישמש תקציב העתק, אך ידוע כי בין הפעילויות של הארגונים הרפורמים נמצאים בעיקר פרובוקציות נגד ההלכה: הנחת תפילין לנשים, אירועי הפרובוקציה של הנשים בכותל מדי ראש חודש ועוד שלל אירועים מתריסים.

מדובר בפעם הראשונה שתקציב כזה מאושר על ידי ממשלת ישראל, דבר שלא קרה בעת שהחרדים היו חלק מהקואליציה.

כפי שדווח לאחרונה ב'בחדרי חרדים' המאבק נגד הרפורמים עולה שלב. מי שמוביל את המאבק נגד התנועה שרוצה להחריב את היהדות הוא מרכז ליב"ה באמצעות תלונות משפטיות שהוגשו ליועמ"ש, ובימים האחרונים - בגיבוש חזית פוליטית נגדם בכנסת.

ח"כ מאיר פרוש מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "הממשלה הנוכחית ממשיכה לרמוס כל דבר שבקדושה ותומכת בארגונים רפורמיים שמביאים שואה רוחנית על העם היהודי, שבאמצעותה נעלמים יהודים רבים בהתבוללות או בנישואי תערובת".

ח"כ אורי מקלב על החלטת הממשלה להקצות ארבעים מיליוני שקלים למימון ארגוני הרפורמים: "לצערנו הממשלה עוקרת את הדת - הממשלה הזו עושה כמה דברים באבחה אחת, היא פוגעת בציבור החרדי, בערכי צביון המדינה. ולא מסתפקת בכך אלא אף מעניקה סכומי עתק שערורייתיים ומתקצבת התבוללות לאנשים שאין להם כל משמעות בארץ ישראל, לא מספרית ולא ערכית בכדי לעזור להם בעקירת הדת, הייחוס והכשרות".

רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד