ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"לא מבינים את חומרת האיום"

מפקד המורדים בסוריה מזהיר: "תיתכן תקיפה נוספת"

מפקד בכוחות המורדים ששוהה באותו בסיס אותו תקפו כוחות פרו איראניים, מותח ביקורת על ההתנהלות האמריקנית ומזהיר כי כוחות פרו-איראנים יכו שוב באותו מקום

מפקד המורדים בסוריה מזהיר: "תיתכן תקיפה נוספת"
מורדים בסוריה צילום: צילום מסך

אחרי מתקפת המל"טים של המיליציות הפרו איראניות על הבסיס האמריקני א-תנף בגבול סוריה – עיראק בשבוע שעבר, מפקד בכוחות המורדים אומר כי תיתכן תקיפה נוספת על הבסיס.

מפקד בשורות המורדים הסורים המוצב באותו בסיס אותו תקפו כוחות פרו איראניים, מותח ביקורת על ההתנהלות האמריקנית, בשיחה עם 'כאן חדשות' הוא סבור כי תיתכן תקיפה נוספת של המיליציות הפרו איראניות על הבסיס. "אני חושב שהאמריקנים והמערב לא מבינים באמת את חומרת האיום של הנוכחות של איראן ושלוחותיה בסוריה", אומר המפקד הסורי שדיבר בעילום שם.

בשיחה עם רועי קייס, הוא אמר כי על האמריקנים והמערב לחזק את היכולות ההגנתיות וההתקפיות של בסיס א-תנף, להרחיב אותו ולסייע להם (המורדים) כדי שיוכלו לדחוק את איראן מהגבול בין סוריה לעיראק, וגם להילחם נגד אסד שהכניס את איראן לשם.

בתשובה לשאלה האם הסוגיה נידונה עם האמריקנים, השיב: "התשובה תמיד מהצד האמריקני שנדרשת החלטה בנושא של מקבלי ההחלטות בדרג המדיני". לדבריו, "צריך לפעול בצורה מכרעת הרבה יותר כדי להדק את החבל סביב האיראנים ולהשתלט על אזורים שנמצאים בידי המיליציות בייחוד בגבול בין סוריה לעיראק. זה צריך להיות בראש סדר העדיפויות יותר מתקיפות מהאוויר".

בנוגע לתקיפות שמיוחסות לישראל נגד הנוכחות האיראני בסוריה, אמר: "אמנם יש בהן תועלת, אך הן רק מעכבות את הפעילות של איראן והמיליציות. הן לא מביאות להכרעת המערכה. יש לנו אנשים באזור והם מוכנים לפעול בתמיכה הקואליציה הבינלאומית ולהתחיל לנסות להשתלט על השטח".

כזכור, ביום רביעי שעבר מיליציות פרו איראניות ביצעו מתקפה משולבת של מל"טים ורקטות לעבר בסיס א-תנף בגבול בין סוריה לעיראק. לא היו נפגעים, אך נגרמו נזקים והרס.

חיזבאללה סוריה מורדים איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד