ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
"להביא לקבורה עוד היום"

בג"ץ קבע: גופת האישה החרדית שנרצחה ע"י בנה - לא תנותח

הערעור התקבל: שופטי בג"ץ קבעו היום כי לא תבוצע נתיחה לאחר המוות לאישה שנרצחה ע"י בנה באירוע המחריד שהתרחש בסוף השבוע בבית שמש. השופטים הורו לפרקליטות לבצע בדיקה בהקדם: "כדי שניתן יהיה להביא את המנוחה לקבורה עוד היום, לפני שקיעת החמה"

בג"ץ קבע: גופת האישה החרדית שנרצחה ע"י בנה - לא תנותח
מעצר הבן שרצח את אמו בבית שמש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בג"ץ קיבל היום (ראשון) את ערעור בני משפחת האישה שנרצחה ביום שישי באופן טראגי על ידי בנה - וקבע בניגוד לעמדת הפרקליטות, כי גופתה לא תנותח, אלא תבוצע בדיקה כפי שנהוג במקרים מסוג זה. הלוויתה של המנוחה ע"ה תתקיים היום בשעה 16:30 בבית העלמין בבית שמש.

אמש הפגינו מספר חרדים קיצוניים בבית שמש, בשל הכוונה לבצע נתיחה שלאחר המווות. ב'עדה החרדית' איימו אף להחריף את המאבק, במידה ואכן תבוצע הנתיחה. המחלקה המשפטית של זק"א, באמצעות עורך הדין דרור שוסהיים עתרה אתמול לבג"ץ, שכאמור קיבל את הערר.

שופטי העליון דוד מינץ, נועם סלברג ועופר גרוסקופף קבעו בהחלטתם כי על הפרקליטות לסיים את הבדיקה בהקדם האפשרי בכדי למנוע את עיכוב הלוויה. "תבוצע בדיקת אנגיוגרפיה, לאלתר, כדי שניתן להביא את המנוחה לקבורה עוד היום, לפני שקיעת החמה", כתבו השופטים בהחלטתם.

כפי שדווח ביום שישי, אישה חרדית כבת חמישים, אם לתשעה, נפצעה באורח אנוש כתוצאה מדקירות בעיר בית שמש. כוחות ההצלה שהגיעו למקום ביצעו בה פעולות החייאה, אך למרות הניסיונות להציל את חייה הם נאלצו לקבוע את מותה. בנה של המנוחה בשנות ה-20 לחייו, שככל הנראה מעורער בנפשו, נעצר זמן לאחר מכן בחשד לרצח ובית המשפט האריך את מעצרו בעשרה ימים.

הרצח המזעזע, לפי החשד, התרחש ביום שישי ברחוב הרב ישראל גרוסמן, סמוך לשעה 09:40. כוחות משטרה גדולים הכוללים חוקרי זיהוי פלילי הגיעו לזירת האסון. ממד"א נמסר כי חובשים ופראמדיקים של הארגון העניקו טיפול רפואי ולאחר ניסיונות החייאה, קובעים את מותה של אשה בשנות ה-50 לחייה.

"מדובר בסיפור עצוב", מסר שניר אלמליח, נציג המחלקה המשפטית בזק"א, לאחר פסק הדין. לדבריו, "בזכות הפעילות של המחלקה המשפטית, שופטי בג"ץ מנעו עוגמת נפש מיותרת לבני המשפחה,עם שחרור גופת המנוחה לקבורה. ארגון זק"א ימשיך לסייע ולעבוד יחד עם גורמי המשטרה ברגישות בכדי לסייע לבני המשפחות בשעתם הקשה ולמנוע עוגמת נפש וצער למשפחות במקרי מוות ואסון".

 

 

נתיחה בג"ץ רצח בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד