ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
החלה החלוקה הפנימית

פרסום ראשון: מחלוקת ב'יהדות התורה' על סגן היו"ר; מי יזכה בתפקיד?

ארבעה חודשים אחרי הקמת הממשלה, סיעת 'יהדות התורה' מנסה לחלק את התפקידים שמגיעים לחבריה מתוקף תפקידם באופוזיציה ונתקלת בקשיים סביב ההסכם שנחתם ערב הבחירות בין אגודה ישראל לדגל התורה. הקרב המרכזי הינו סביב תפקיד סגן יו"ר הכנסת - בעל השפעה רבה

פרסום ראשון: מחלוקת ב'יהדות התורה' על סגן היו"ר; מי יזכה בתפקיד?
ליצמן וגפני במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מחלוקות ב'יהדות התורה' בדרך לחלוקת התפקידים: אחרי פסיקת בג"צ שדחה את עתירת האופוזיציה על "החלוקה האי שיוונית" לטענתה, באופוזיציה החלו באיוש התפקידים בוועדות ובמשרות נוספות המגיעות לחברי האופוזיציה מתוקף תקנון הכנסת.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', ב'יהדות התורה' היו הראשונים לבקש להסיר את החרם על הוועדות, תחילה הטילו אולטימטום ואיימו לאייש את הוועדות בעצמם, אך לבסוף התקפלו והסכימו להמתין לחלוקה.

כעת, לאחר פסיקת שופטי בג"צ שדחו את העתירה, בסיעות האופוזיציה החלו בחלוקת הוועדות, תחילה סיעת ש"ס שמיהרה לאייש כמה וועדות, כך גם 'הליכוד' וגם ב'יהדות התורה' החלו בדיונים הפנימיים.

עם תחילת קיום הדיונים הפנימיים נחשפו מחלוקות בתוך הסיעה, נזכיר חלוקת התפקידים מתבססת על הסכם שנחתם ערב הבחירות לכנסת ה-20, לפיו תהיה חלוקה שוויונית, כך שבקדנציה הזו, בעוד נציג 'דגל התורה' משה גפני עומד בראש המפלגה, ל'אגודת ישראל' יש את זכות בחירת התפקיד הראשון.

בקדנציה הנוכחית החלוקה צפויה באופן הבא: חבר הכנסת יעקב ליצמן יבחר את התפקיד הראשון - יושב ראש ועדת המדע, לאחר מכן ב'דגל התורה' יבחרו את התפקיד השני, השלישי ל'אגודה' והרביעי ל'דגל' וכן על זה הדרך במעיין ריצ'רצ'.

שיחות חריגות הערב במליאה בין פרוש לליצמן.

בהסכם שנחתם ערב הבחירות נכתב כי בכל מקרה תפקיד חבר ועדת הכספים יגיע לידי חבר הכנסת משה גפני מ'דגל התורה', שעמד בראשה שנים ארוכות.

כעת נכנסת נקודת המחלוקת, כך 'בחדרי חרדים' חושף הערב לראשונה. ב'אגודת ישראל' טוענים כי מאחר וגפני מקבל שני את ועדת הכספים שנקבע בהסכם, 'אגודת ישראל' זכאית לבחור את התפקיד השלישי - סגן יו"ר הכנסת.

מאידך ב'דגל התורה' משיבים ואומרים כי חברותו של גפני בוועדת הכספים אינה בהגדרת 'תפקיד', כך שהתפקיד השני הוא סגן יו"ר הכנסת ומגיע ל'דגל התורה', כך המחלוקת מעכבת את החלוקה בשעות האחרונות.

ישראל אייכלר בשבתו כסגן יו"ר בעבר. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

בנוסף, על פי ההסכם הפנימי שנחתם ערב הבחירות, תפקיד יו"ר הסיעה נמצא בקדנציה זו בידי אגודת ישראל, שבדגל התורה הציעו דיל כי אגדות ישראל תקבל את סגן היו״ר עבור חבר הכנסת ישראל אייכלר ואלה יקבלו את תפקיד יו״ר הסיעה עבור חה״כ אורי מקלב.

כאמור, בשעות אלה עדיין מקיימים דיונים אותם מרכז חבר הכנסת יצחק פינדרוס, שבאופן חריג יו״ר אגודת ישראל יעקב ליצמן משתף פעולה עם חבר הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר בדרישה לקבל גם את תפקיד סגן היו״ר וגם את יו״ר הסיעה.

יהדות התורה משה גפני יעקב ליצמן סגן יור הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד