י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"תויגו כאנשים חרדים"

ברקע פתיחת המשפט: היהודים בגואטמלה מתנערים מ'לב טהור'

בימים אלו נפתח משפטם של ראשי כת 'לב טהור' נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, בגין חטיפה והתעללות בילדים | הקהילה היהודית בגואטמלה יוצאת במכתב חריף שאינו משתמע לשני פנים ובו הם מתנערים לחלוטין מחברי הכת הקיצוניים "שתויגו על ידי אנשים כ'יהודים חרדים'" | המכתב המלא

ברקע פתיחת המשפט: היהודים בגואטמלה מתנערים מ'לב טהור'
התעללויות קשות ביותר. אנשי כת 'לב טהור' צילום: באדיבות המצלם

על רקע פתיחת משפטם של ראשי כת לב טהור נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר, בגין חטיפה והתעללות בילדים, הקהילה היהודית של גואטמלה מתנערת מאנשי הכת, "איננו קשורים בשום צורה ללב טהור".

הקהילה היהודית בגואטמלה פרסמה מכתב נחרץ נגד כת לב טהור, והבהירה כי אין לה שום קשר לאנשי הכת, במכתב נאמר כי "לאור ההאשמות האחרונות בתקשורת נגד אנשי הכת הקיצונית האנטי ישראלית "לב טהור", שתויגו על ידי אנשים כ"יהודים חרדים". אנו חוזרים ומדגישים כי איננו קשורים בשום צורה ל"לב טהור", כמו שכבר הצהרנו מאז שהם התיישבו בגואטמלה במרץ 2014".

עוד נאמר כי "אנו מודאגים מאוד מההאשמות של התעללות על ידי חברי כת זו, מקרים שדווחו בתקשורת המקומית ובמקומות ובינלאומיים, אנו מודאגים בעיקר לרווחתם של קטינים, נשים וכל אדם אחר שעלול להיות קורבן להתעללות".

"אין חוק או מנהג יהודי המאפשר שיטות של התעללות, נישואים בכפייה, או אישומים אחרים שיש לאנשי הכת, מי שמתנהג ככה מפר את הדת שלנו, יהודים מחויבים על פי הציווי של 'דינא דמלכותא דינא', לציית לחוקי המדינה, ולא לבצע מעשים בניגוד לחוקים המקומיים".

לסיום כותבים אנשי הקהילה היהודית בגואטמלה, "אנו קוראים לרשויות המדינה לא לחסוך כל מאמץ כדי לחקור כל דבר, כל תלונה נגד כת זו, כדי להבטיח את זכויות החברים הפגיעים ביותר, ולמצות את הדין עם כל אדם שיימצא אחראי".

המכתב המלא

כזכור כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", ביוני 2019 הוגש כתב אישום נגד ראשי 'לב טהור', כנופיה אכזרית שחטפה ילדים תוך חילול שבת בנסיעה ברכב ובטיסה, כשהילדים לבושים מחופשים לגויים כדי להסוות את זהותם. כתבי אישום נוספים הוגשו נגד שאר חברי הכנופיה האחים מאיר רוזנר, אהרן רוזנר, יעקב רוזנר, ומתתיהו משה מלכה. נגד העצורים ישנם מספר סעיפים פליליים, חטיפה, התעללות, חטיפת קטינים וכן שימוש בזהות מזויפת. משפטם של נחמן הלברנץ ומאיר רוזנר מהאכזריים שבכת, נפתח השבוע, ואם יורשעו בחטיפה ובהתעללות, הם יקבלו עונש מאסר ארוך.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' ב-2018, חמישה ממנהיגי כת 'לב טהור' נעצרו במקסיקו במבצע משותף בין האינטרפול לבין ה-FBI. חמשת העצורים נמצאים מאז במעצר בחשד לחטיפת ילדים ממשפחות שבחרו לעזוב את הקהילה. מנהיגיה לא הרפו ונסעו בחשאי מגואטמלה למקסיקו מתוך כוונה לחטוף את הילדים שבהם ולהשיבם בחזרה אל הכת האכזרית.

חטיפת הילדים אירעה בליל שבת לפני בעיר וודרידג' שבברוקלין, כנופיית מנהיגי הכת נראו נכנסים לרכב לפנות בוקר ומשם הם נסעו עם החטופים למקום לא ידוע.

בהמשך נודע כי הילדים החטופים עזבו את ארה"ב מיד לאחר החטיפה, דרך שדה תעופה הממוקם ליד סקרנטון שבמדינת פנסילבניה. הם לוו באיש שזהותו לא פורסמה, וטסו למקסיקו סיטי תוך חילול שבת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הילדים והמלווה שלהם, טסו כשהם מוסווים בבגדים מוזרים, שנרכשו רק ימים ספורים קודם לכן, כולל בגדים עם "לוגו של ספיידרמן". הבגדים נרכשו בסייקאוס, ניו ג'רזי, על ידי שני גברים חסידים, הבגדים הלא שגרתיים לחרדים, נרכשו בכוונה תחילה, כדי שלא יגלו כי הם ילדים חרדים חטופים.

בנוסף דווח כי אהרן רוזנר - ממנהיגי הכת, הוא זה שנהג ברכב עם הילדים החטופים, מהמקום בו נחטפו לעבר שדה התעופה וכל זאת בעצם יום השבת.

התובע ג'אופרי ברמן אמר בהצהרה לתקשורת לאחר מעצרם כי "הנאשמים עסקו בחטיפה מפחידה של שני ילדים באמצע הלילה, לקחו את הילדים במעבר לגבול למקסיקו, למרבה המזל הילדים נמצאו בריאים ושלמים לאחר שלושה שבועות, המסר שלנו, שאם אתה מעורב בחטיפת ילדים אנו נמצא אותך ונביא אותך למשפט צדק".

לב טהור גואטמלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד