י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"מי יכופף את התורה?"

"הפסד של מיליונים": הרב אליהו מגיב להדחתו

שר הדתות מתן כהנא הודיע על בחירות לרב העיר חצור הגלילית בעיקר בשל החמרה באחד מהמפעלים בעיר על ידי הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, שמפקח זמני על הכשרות במועצה המקומית - כעת, הרב מגיב לראשונה | בשיעורו הוא תהה: "מישהו יכופף את התורה?" | צפו

"הפסד של מיליונים": הרב אליהו מגיב להדחתו
הרב אליהו מתן כהנא צילום: פלאש 90

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת ומי שפיקח באופן זמני על הכשרות במועצה מקומית חצור הגלילית, מתייחס לבחירות החדשות על תפקיד הרב בחצור, שמקודמות על ידי השר כהנא.

הרב אליהו, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, שמבקר את הממשלה ואת הרפורמות בענייני דת ומדינה, הזכיר בשבוע שעבר את המקרה שהביא ככל הנראה לזירוז החלפתו, תוך שהוא תוקף את ההחלטה וגם תוקף את התוכנית לשינוי מערך הכשרות.

בתחילת שיעורו השבועי ב"בדיקת ירקות לפני אכילה", הרב סיפר על כך שפסל סחורה של ברוקלי וכרובית מכיוון שהייתה נגיעה גבוהה של חרקים, ובשל כך, לטענתו, ביקשו במפעל של הסחורה משרים ובעלי השפעה לפטר אותו.

"לפני כמה חודשים נפטר הרב של חצור, וביקשו ממני להיות האחראי בכשרות של חצור", סיפר בשיעור. "יש שם מפעל שמייצר שימורים וקפואים, ובין השאר יש שם כרובית קפואה וברוקולי קפוא. עשינו בדיקה ומסתבר שיש חרקים".

הרב אליהו המשיך: "אמרנו לבעל המפעל 'חביבי אתה לא יכול לשווק כי זה מלא חרקים', אז הוא אמר לי 'מה זאת אומרת? יש פה מאות טונות, מיליוני שקלים'. הוא ראה שאני מתעקש, הלך לשר הזה הלך לשר ההוא, שיפטרו אותי".

"אמרתי לו 'לא יעזור כלום. שרים לא פוסקים, שולחן ערוך פוסק'. רפורמות בכשרות לא פוסקות הלכה, לא יעזור כלום. מה מישהו יכופף את השולחן ערוך? מישהו יכופף את התורה?", תהה.

הרב שמואל אליהו מתן כהנא כשרות חצור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד