י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חושש ממתקפות אישיות

"השלכות ארוכות טווח": פרופ' אש על החיסון לילדים

לקראת האישור הצפוי להורדת גיל ההתחסנות לגיל 5 בארצות הברית והדיונים על כך בארץ, התראיין הבוקר מנכ"ל משרד הבריאות ודיבר על שקיפות הדיונים לציבור, ועל ההיענות הצפויה לחיסון | בתוך כך התראיינה הדר' פרייס וסיפרה כי ישנם ילדים שהספיקו לקבל את החיסון

"השלכות ארוכות טווח": פרופ' אש על החיסון לילדים
מנכ"ל משרד הבריאות, נחמן אש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע ההכרעה הצפויה היום (שלישי) בארגון הבריאות האמריקני (FDA) לאשר את הורדת החיסונים לגיל 5, התראיין הבוקר מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש לגלי צה"ל והתייחס לעניין החיסונים בקרב ילדים בישראל, כשהעריך שאם ה-FDA יאשר היום את החיסון לגילי 5-11  "נתחיל לחסן גם אצלנו לקראת סוף החודש". 

בצל נתוני ההתחסנות הנמוכים בקרב הבוגרים, נשאל אש האם הוא חושב שתהיה היענות של הציבור לחיסון ילדים והגיב כי "אנשים רוצים לחשוב על הדברים ולקבל את ההחלטה וזה בסדר גמור. הייתי רוצה שיחשבו על הבריאות של הילד, הימנעות מהקורונה חשובה - לא יודעים מהן ההשלכות ארוכות הטווח של המחלה".

הפרופ' אש התייחס גם לעניין שקיפות הדיון של המומחים בישראל האם לאשר את החיסון לילדים, ואמר כי הוא מעריך שהפעם התהליך יהיה יותר שקוף, ולפחות חלק גם ישודר באינטרנט, אך הדגיש כי אם יהיו חלקים שלא ישודרו הם בעקבות הרצון שלא תהיינה השפעה לא עניינית על הדיון כשהוא פומבי. 

אש סיים, "רוצים שהדיון יהיה אמיתי ושהעמדות ייאמרו בחופשיות. יש חשש שכשעמדה תיוחס לרופא - יהיו נגדו מתקפות אישיות". 

 בד בבד, התראיינה הבוקר גם הד"ר שרון אלרעי פרייס ב-103FM וסיפרה כי יש בישראל קבוצת ילדים שקיבלו כבר את החיסון בעקבות החרגה פרטנית שמית. "בגלל שהיינו נמצאים בסיכון מאוד גבוה לתחלואה מקורונה". 

בנוגע למה שהתפרסם אתמול על חקיקה לחיוב ביצוע בדיקות קורונה אמרה: "אנחנו צריכים לבדוק באילו תנאים ניתן לעשות את זה. אם זה יעבור, זה יהיה בתנאים הכי קיצוניים, יש וריאנט מאוד אלים שמסכן חיים של אנשים בצורה ממשית ועלול להרוג בצורה מיידית". 

fda חיסון ילדים נחמן אש שרון אלרעי פרייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד