י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החשד: ניהול ארגון פשיעה

פרשת ההימורים ברשת | החקירה נגד החשודים החרדים מתנהלת למעלה משנה; מעצרם הוארך

בית המשפט האריך הערב את מעצרם של החשודים בפרשת ההימורים ברשת, במסגרתה נעצרו מספר חרדים תושבי בני ברק | המשטרה: "הראיות מבססות את קיומו של ארגון פשיעה מובנה וסדור הפועל במדרג מוכר של מנהלים, סוכנים ושליחים"

פרשת ההימורים ברשת | החקירה נגד החשודים החרדים מתנהלת למעלה משנה; מעצרם הוארך
מעצר חרדי, ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחד החשדות המרכזיים שמפנה המשטרה נגד העצורים בפרשת ההימורים ברשת - הוא ניהול ארגון פשיעה. כך עולה מדיון שנערך הערב (שלישי) בעניינם של החשודים, חלקם חרדים תושבי בני ברק, שנעצרו בפשיטה המשטרתית לפנות בוקר. בין העצורים, גם עורך דין וחלפן כספים חרדים שלפי החשד היה מעורבים בפרשה. חלק מבני משפחתם של החשודים שוחררו הערב בתום חקירה.

החקירה בעניינם של החשודים מתנהלת כבר למעלה משנה, כך ציין הערב נציג המשטרה בדיון שנערך בבית משפט השלום בראשון לציון. לפי המשטרה, מדובר בפרשיה מורכבת העוסקת בעבירות של ניהול וארגון הימורים באינטרנט. העצורים בפרשה חשודים גם הלבנת הון ועבירות מס בהיקף של מליונים.

"הלבנת ההון המתבצעת על ידי החשודים ומשמשת למעשה כחמצן להמשך קיום ארגון אתר ההימורים", אמר נציג המשטרה והוסיף כי במסגרת החקירה הסמויה, נאספו עד כה ראיות המבססות לכאורה קיומו של ארגון פשיעה מובנה וסדור הפועל במדרג מוכר של מנהלים, סוכנים ושליחים, בו שותפים מספר אנשים, כאשר לכל אחד תפקיד מוגדר וכולם פועלים בשליחותו ועבור צרכי הארגון".

מעצרם של החשודים הוארך הערב בשמונה ימים, לאחר שהמשטרה טענה הם שחררורם מהווה מסוכנות. השופט ארז מלמד קיבל חלקית את בקשת המשטרה וכתב בהחלטתו כי העבירות המיוחסות לחשודים "מקימות עילות מעצר מסוג מסוכנות כלכלית וכן חשש לשיבוש הליכי חקירה", ולכן הורה להותירם במעצר.

כפי שדווח הבוקר, המשטרה עצרה לחקירה 13 חשודים, ביניהם חרדים תושבי בני ברק, ועיכבה עשרות נוספים בחשד למעורבות בארגון וניהול אתרי הימורים בלתי חוקיים ברשת. עשרות שוטרים מהיחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433, יחד עם יחידת יהלום מרשות המיסים, פשטו הבוקר על בתיהם ובתי עסק של החשודים במטרה לבצע מעצרים וחיפושים.

עפ"י החשד, ניהלו וארגנו החשודים אתר אינטרנט בארץ שעסק בהימורים "בטים" על תוצאות משחקים בענפי הספורט השונים, במטרה להפיק רווחים כספיים באופן בלתי חוקי באמצעות סוכנים, אשר שימשו "צינור" להעברת הכספים של המהמרים למנהלי האתר, תוך שימוש בעסקי חלפנות כספים (צ'יינג') לביצוע עבירות של הלבנת הון, עבירות על פי חוק איסור הלבנת הון ועבירות מס, בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

מחומרי החקירה עולה כי המהמרים איבדו סכומי כסף גבוהים, כאשר גבייתם עפ"י החשד נעשית בחלק מהמקרים ע"י מנהלי האתר תוך איומים והפעלת לחצים לתשלום החוב. בתום החיפושים נתפסו סכומי כסף מזומן במטבעות שונים, מסמכים, מכונות לספירת כספים, מחשבים, טלפונים וכרטיסי סים רבים. כלל העצורים הועברו לחקירה במשרדי להב 433.

מעצרים הארכת מעצר הימורים לא חוקיים ארגון פשיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד