י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ברוב גדול

ה-FDA אישר: חיסוני קורונה לילדים בני 5

ארגון הבריאות האמריקני דן היום בהרחבה האם לאפשר את הורדת גיל ההתחסנות לגילאי 5 עד 11 | ההחלטה התקבלה ברוב עצום של 17 עם נמנע 1 ואפס מתנגדים | אלו הצעדים הצפויים לקרות בישראל עד לפתיחת מבצע החיסונים לילדים

ה-FDA אישר: חיסוני קורונה לילדים בני 5
מתחם חיסונים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בתום דיון שנערך לאורך כל הערב (שלישי) בארגון הבריאות האמריקני FDA - האם להוריד את גיל ההתחסנות לילדים מגיל 5 ומעלה, התקבלה ההחלטה ברוב מוצק של 17 בעד, אחד נמנע, ו-0 מתנגדים, כי אכן אפשר לחסן ילדים במינון המתאים. 

ההחלטה הברורה התקבלה כשלמול בעלי ההצבעה עמדו השיקולים הבאים שלא לחסן - בעקבות דלקת שריר הלב המכונה בעגה הרפואית 'מיוקרדיטיס' - שהיא תסמונת קלה וחולפת. 

השיקולים שעמדו בפני צוות המומחים מדוע כן לחסן ילדים, היו כדי למנוע 'מיוקרדיטיס' שנגרם מקורונה ומביל לרוב לתסמונת 'פימס' וכן 'לונג קוביד', הוי אומר תופעות לוואי שנמשכות זמן רב אחרי ההחלמה מקורונה, שלעיתים מביאות לידי אשפוז ותחלואה קשה בילדים, עד כדי אשפוז בטיפול נמרץ. בנוסף עמד שיקול הבידודים ההמוניים לעיתים תכופות ושיבוש סדרי הלימוד בבתי הספר. חיסון ילדים ישיב את מערכת החינוך לסדרה הרגיל כימי טרום הקורונה.

בדיון השתתפו רופאי ילדים בכירים, שחלקם בעלי התמחות גם במחלות זיהומיות. עוד השתתפו אפידמיולוגים, ביוסטטיסטיקאית, מומחיות במיקרוביולוגיה ואימונולוגיה ועוד גורמי מקצוע רבים. 

על פי הדיווח ב'חדשות 12', בעקבות האישור ינקטו בישראל בצעדים הבאים. בשבוע הבא יתקיים דיון מרכזי על חיסוני ילדים, מספר דיונים שחלקם יועברו בשידור חי - ובהם יוכלו להתבטא אזרחים מן השורה שהשתתפותם בדיון תוגרל. בנוסף התקווה היא כי בעוד כחודש יתחילו לחסן במרפאות או בבתי הספר בישראל. 

יתכן ומבצע החיסונים לילדים יתחיל אף קודם, וכי ההחלטה תלויה בשיקולי משרד הבריאות. כך או כך המינון שיינתן לילדים בגילאי 5 עד 11 יהיה שליש מהמינון שניתן למבוגרים וגם להם הוא יינתן בשתי מנות ובהפרש של שלושה שבועות.

אושר חיסונים fda

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד