י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חיסון לילדים

משרד הבריאות עם הנתונים שהוצגו בדיון ה-FDA

ברקע החלטת ארגון הבריאות האמריקני FDA לאשר את חיסוני הילדים. פרסמו במשרד הבריאות מעט מהנתונים שהוצגו אתמול בדיון בארצות הברית - יעילות החיסון למניעת המחלה, תופעות הלוואי, והמינון

משרד הבריאות עם הנתונים שהוצגו בדיון ה-FDA
בדיקת קורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לאחר ההחלטה שעברה ברוב מובהק בדיון אתמול (שלישי) של ארגון הבריאות האמריקני (FDA) האם לאשר את הורדת גיל ההתחסנות בחיסוני חברת פייזר לגילאי 5 -11, פרסמו במשרד הבריאות נתונים שהוצגו בדיון בארצות הברית ועל פיהם התקבלה ההחלטה לאשר את חיסוני הילדים.

הנתונים שעלו בנוגע למתן חיסון אצל ילדים במינון נמוך יותר: שליש מהמינון המקובל בחיסוני מבוגרים, 10 מיקרוגרם לעומת 30 בקרב בוגרים - מדגים יעילות גבוהה במיוחד נגד הדבקה סימפטומית בשיעור של 90.7%.

מודעת משרד הבריאות לאחר האישור בדיון ארגון הבריאות האמריקני על הורדת גיל ההתחסנות לגילאי 5 עד 11. 

במשרד הזכירו בהודעה את נושא תופעות הלונג קוביד ותסמונת PIMS המסכנת חיים, שבהם נדבקים לעיתים ילדים שעברו את הקורונה בקלות אך לקו לאחמ"כ בתופעות המסוכנות. 

עוד העלו במשרד הבריאות מנתוני הדיון שהתנהל אתמול בארצות הברית כי תופעות לוואי קלות, אשר נצפו בקרב מבוגרים כתוצאה מהחיסון, כגון חום, כאבים, עייפות, הופיעו בשכיחות נמוכה בהרבה אצל ילדים. "באף ילד בקבוצת גיל זו לא הופיעה תופעת לוואי של מיוקרדיטיס". 

לסיום עדכנו כי צוות הטיפול במגפות של משרד הבריאות יתכנס לדון בהחלטה, ישקול את מתן החיסון לילדים בישראל ו"משרד הבריאות יעדכן בהתאם את הציבור". 

חיסונים fda משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד