ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"יבואו על עונשם"

ייפתח מחדש תיק החקירה נגד תוקפי האחים בעיר העתיקה

המשטרה החליטה לפתוח מחדש את תיק החקירה נגד תוקפי האחים סמוך לעיר דוד. זאת לאחר שהתיק נסגר, למרות מעצר ארבעה חשודים בתקיפה | עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו : "מקווים שכעת התוקפים יועמדו לדין ויבואו על עונשם".

ייפתח מחדש תיק החקירה נגד תוקפי האחים בעיר העתיקה
חרדים בעיר העתיקה, ארכיון צילום: נתי שוחט, פלאש 90

המשטרה החליטה לפתוח מחדש את תיק החקירה נגד תוקפי האחים היהודים, זאת בעקבות פניית ארגון חוננו בנידון. למרות מעצר ארבעה חשודים בתקיפה, התיק נסגר בטענה כי "לא אותרו חשודים בביצוע העבירה", וארגון חוננו הגיש ערר על סגירת התיק.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו המייצג את האחים בירך על פתיחת התיק מחדש: "אנו מברכים על החלטת המשטרה לפתוח מחדש את התיק, ומקווים שכעת התוקפים יועמדו לדין ויבואו על עונשם. לא יתכן שיהודים יותקפו בעיר הבירה רק בשל היותם יהודים".

התקיפה אירעה לפני כחודש וחצי, עת חזרו שני האחים מסליחות בכותל המערבי. התוקפים בני המיעוטים התגרו באחים וקיללו אותם, ולאחר מספר דקות החלו תוקפים אותם באלימות. כתוצאה מהתקיפה נשבר אגודלו של אחד האחים וראשו נחבל מחפץ כהה, והוא הובהל למיון להמשך טיפול. המשטרה שהגיעה למקום האירוע, עצרה מספר חשודים במקום.

אולם כאמור, המשטרה סגרה את התיק בשל אי מציאת חשודים בביצוע העבירה. האחים שהיו עדים למעצר התוקפים בשטח, פנו בבהילות למשטרת ישראל בבקשה לפתיחה מחודשת של התיק.

עורך דינם של האחים חיים בלייכר מארגון חוננו שלח מכתב דחוף למשטרה בבקשה לפתוח את התיק מחדש. במכתבו הביע את תדהמתו מעילת סגירת התיק: "במוצאי השבת המדוברת תקפו באכזריות מספר בני מיעוטים את מרשיי וחבריהם רק בשל היותם יהודים. התוקפים נעצרו על ידי כוח משטרה שהגיע לשטח מיד עם סיום האירוע. לאחר ארבעה ימים נשלח על ידי מכתב ייצוג ובו בקשה לפעול למיצוי הדין עם חשודים ובקשה לעדכון במצב התיק. מאז בקשתי לעדכון, עבר כמעט חודש מאז האירוע החמור וטרם קיבלנו כל מענה".

לדבריו, האחים שנפגעו באירוע התקיפה, נדהמו לגלות את נסיבות סגירת התיק: "לאחרונה גילו מרשיי באמצעות המערכת לנפגעי עבירה כי התיק שבנידון נסגר ''מפני שלא נתפסו חשודים במעשה''. תדהמתם של מרשיי רבה מאוד משום שלא יתכן שלא נמצאו חשודים, שהרי התוקפים נתפסו כבר בשטח. בנוסף מקום התקיפה מצולם ב360 מעלות ואין כל סיבה כי התוקפים לא יבאו על עונשם", תמה עו"ד בלייכר.

בסיום המכתב דרש עורך דינם של הנתקפים לחדש את החקירה: "לא יתכן כי במדינה מתוקנת המתיימרת להיות מדינת חוק תוקפים בנסיבות מחמירות ממניע טרוריסטי כגון במקרה דנן ימשיכו בחייהם ללא כל גמול ועונש על מעשיהם. אבקש לפתוח את התיק לאלתר, לעצור את התוקפים ולהעמידם לדין", נאמר במכתבו.

 

חקירה תקיפה העיר העתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד