כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סערה יוצאת דופן במליאה

הח"כים הערביים התעמתו; השר פריג' התפנה למרפאת הכנסת

סערה במליאה סביב הצעת החוק להנצחת הטבח בכפר קאסם: חבר הכנסת פריג' מהקואליציה זעם על הצעת החוק של חברת הרשימה המשותפת ומעל בימת המליאה תקף בסערת רגשות. הוא הוצא מהמליאה והתפנה למרפאת הכנסת. לאחר מכן נטש לביתו. צפו בסערה

הח"כים הערביים התעמתו; השר פריג' התפנה למרפאת הכנסת
יו"ר הכנסת מלווה את פריג' אל מחוץ למליאה צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

הצעת החוק להנצחת הטבח בכפר קאסם עוררה היום (רביעי) סערה של ממש בין חברי הכנסת הערבים. העימות הסוער נרשם בין חברי הרשימה המשותפת מהאופוזיציה לחברי מרצ ורע"מ מהקואליציה. העימות הוביל את השר עיסאווי פריג' להתפנות למרפאת הכנסת

בתום דיון סוער ואמוציונלי מליאת הכנסת בקריאה טרומית את הצעת החוק להנצחת זכרם של קורבנות הטבח בכפר קאסם, בהצבעה שמית תמכו בהצעה 12 חברי כנסת מול 93 שהתנגדו.

החוק ביקש לקבוע כי ממשלת ישראל תכיר באחריותה לטבח בכפר קאסם שבוצע ביום 29.10.1956, וכן שציון יום הטבח יהיה חלק מתכנית הלימודים בבתי הספר וכי אוצר המדינה יתקצב את העמותה להנצחת זכר קורבנות הטבח.

ח"כ תומא סלימאן נאמה בערבית ולאחר מכן אמרה בעברית: "דיברתי על הטבח ועל כפר קאסם שכולכם מכירים וכל מי שהלך לצבא יודע בדיוק מה קרה שם".

השר עיסאווי פריג' ביקש להתייחס ואמר בסערת רגשות: "עצוב לי מאוד, כבן למשפחה שכולה של הטבח, גדלתי על הכאב הזה. הרצון להביא להכרת המדינה לאחריותה מלווה אותי כל חיי. זה הנושא החשוב לי ביותר בפעילותי הציבורית. מאז שנבחרתי לכנסת קידמתי את הצעת החוק שמונחת לפנינו וסיכמנו לפני שלוש להעביר אותה להצעה לסדר בוועדת החינוך".

ואז הוא אמר בכעס והמון אמוציות אישיות: "אני כבן למשפחה שכולה מבקש מימם להעביר את ההצעה להצעה לסדר אבל אתם מתעקשים כי אתם רוצים לעשות מהכאב שלנו פוליטיקה פנימית. אני מזהיר אתכם, שימו את הטבח בצד. אתם מנצלים את הכאב שלנו בשביל כמה קולות".

יו"ר הכנסת מיקי לוי ניגש לעזור לשר פריג' לרדת מהדוכן והגיש לו כוס מים. גם לאחר שירד מן הדוכן המשיך השר פריג' להתעמת עם חברי הרשימה.

בתום הדיון השר פריג' חש שלא בטוב והתפנה בכוחות עצמו למרפאת הכנסת, לאחר דקות נטש את המשכן ועל פי דיווחים שב לביתו.

עיסאווי פריג' כפר קאסם הרשימה המשותפת טבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד