י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הרחוב יהיה בטוח יותר עכשיו"

תוקפו של הרב מושקוביץ הואשם בכל הסעיפים

ג'יימס וינסנט הואשם בכל הסעיפים בגין תקיפתו את הרב מנחם מושקוביץ, אז בן 52 ברחובה של עיר בבוקר יום השבת, רק כי הקדים ובירך אותו לשלום בנימוס. אם יורשע הוא צפוי לעונש ממושך שעשוי להגיע עד לעשרים וחמש שנות מאסר. הקרבן חש שהרחוב יהיה בטוח בלעדיו

תוקפו של הרב מושקוביץ הואשם בכל הסעיפים
באדיבות המצלם

חבר מושבעים בבית המשפט בניו יורק האשים את ג'יימס וינסנט, בכל הסעיפים שנכללו בכתב האישום נגדו בגין תקיפתו באכזריות את הרב מנחם מושקוביץ' בעת שצעד לבית הכנסת בבוקר יום השבת לפני יותר משלוש שנים. גזר הדין יינתן ב-13 בדצמבר 2021. וינסנט עלול לעמוד בפני עונש של עד 25 שנות מאסר.

"הרחוב יהיה בטוח יותר עכשיו", הגיב הרב מושקוביץ' לאתר COLlive. הוא הודה למשרד התובע המחוזי, ו"לכל הקהילה של קהילת קראון הייטס וכלל ישראל".

בבוקר יום השבת, ו' אייר תשע"ח, 21 באפריל 2018, בשעה 13:00 לערך, צעד הקורבן הרב מנחם מושקוביץ', אז בן 52, מבית הכנסת לאחר תפילת השבת לעבר ביתו. הוא חלף על פני הנאשם בסביבת רחוב רוטלנד ורחוב 46 מזרח בפלטבוש, לאחר שהקדים "שלום" לתוקף שהשיב לו: "אני לא אוהב אותך יהודי מזויף, אתה גנבת לי את הכסף". הנאשם צעק עוד לעברו, "יהודי מקולל, יהודים לקחו לי את הבית ואת המשכנתא".

הקורבן המשיך ללכת מבלי להשיב להאשמות, אך כעבור שניות רץ הנאשם מאחורי הקורבן, הניח את ידיו על צווארו וניסה לחנוק אותו, כך עולה מחומר הראיות. שני עוברי אורח התערבו ומנעו ממנו לרצוח את הרב מושקוביץ. הנאשם המשיך לצעוק כינויים בגנות הדת היהודית ונמלט מהמקום.

כשבוע לאחר מכן, ג'יימס וינסט נעצר, לאחר ששבוע קודם לכן ניסה לחנוק חרדי נוסף ללא כל סיבה. האיש הואשם בניסיון חניקה, בתקיפה, ובהחזקת חומרים אסורים, נגד שני היהודים.

הרב מנחם מושקוביץ תיאר לאחר התקיפה לרשת abc7 האמריקאית את רגעי האימה: "אמרתי לעצמי שאין לי סיכוי כי הוא חזק ממני, אמרתי 'שמע ישראל', אבל היה לי נס ששתי אחיות מבית חולים סמוך רצו כדי לעזור לי".

"חשבתי שהאיש פשוט משוגע אז התחלתי ללכת משם, והוא צעק אתה לא הולך ממני והתחיל לרדוף אחרי, הוא תפס אותי בפינת רחוב 46, התחיל לחנוק אותי, התחלתי להרגיש סחרחורת ואת האוויר שלי יוצא, התחלתי להגיד 'שמע ישראל', חשבתי שאני הולך למות". תיאר מנחם.

"איכשהו הצלחתי להשתחרר ממנו, והתחלתי לצעוק לעזרה והוא אמר לי 'אתה לא צריך עזרה, אני צריך להרוג אותך'". תיאר הרב מושקוביץ וסיפר כי החזיק בגדר סמוכה כדי לא ליפול על הרצפה, "חששתי שאם אהיה על הרצפה אני ימות". בזמן שהוא נאבק לא ליפול על הרצפה, הגוי האפרו אמריקני המשיך להכות אותו באגרופים, ולבעוט בו בכל חלקי גופו.

מנחם מושקוביץ תקיפת חרדי פלטבוש כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד