כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר העימות עם עבאס

ח"כ יואב קיש: "אני מוכן שנלך יחד לפוליגרף"

אחרי שח"כ מנסור עבאס חשף כי קיש ניהל איתו מו"מ על שותפות עם הליכוד וסיפר פרטים משיחתם, אומר היום ח"כ יואב קיש כי הוא מוכן ללכת עם עבאס לפוליגרף כדי לראות מי משניהם דובר אמת

ח"כ יואב קיש: "אני מוכן שנלך יחד לפוליגרף"
יואב קיש//מנסור עבאס צילום: פלאש 90

יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס הפתיע אמש (רביעי) במליאת הכנסת וביושבו על כיסא היו"ר וחשף את המו"מ שניהל מול קיש עצמו. דבריו עוררו סערה במליאה ובסופו של דבר כל חברי הליכוד יצאו מהמליאה במחאה.

היום התייחס לסערה ח"כ יואב קיש בראיון לרדיו 103 לסערה, ולטענה של עבאס כי הוא הפציר בו לחבור לממשלה עם הליכוד ואף אמר לו כי את הנאום על השותפות בין רע"מ לליכוד, כתב הוא בעצמו לנתניהו.

"היה משא ומתן ושיח סביב התמיכה בחוק בחירה ישירה. מעולם לא היה מו"מ עם הרשימה האסלאמית על הקמת ממשלה בתמיכתם או בהימנעותם", אמר קיש והוסיף כי "אני מוכן ללכת עם מנסור עבאס לפוליגרף ותראו טוב מאוד מי אומר אמת ומי שקרן". כמו כן, ציין כי הפגישות שהתקיימו עסקו גם ביחסים בין המגזר הערבי והיהודי במדינה, "לא הסתרנו את זה, ביקרנו אצל ראשי רשויות במגזר הערבי, דיברנו על שותפות".

העיתונאי בן כספית אמר לקיש כי הוא בוחר להאמין דווקא למנסור עבאס. "אתה קיש, או לא יודע או משקר, אני מעדיף להיצמד לראשון; כיוון שכל עיתונאי, פוליטיקאי, או מי שנטל חלק, אפילו רבני הציונות הדתית הכי קיצוניים כמו הרב טאו וקנייבסקי נשלחו לפגוש את מנסור עבאס כדי להכשיר אותו. סמוטריץ' מנע את זה בגופו. הדבר היחיד שאני מקבל זה שהכוונה העיקרית לא הייתה להכניס אותם לקואליציה אלא בתמיכה מבחוץ, אבל אז אני נזכר בהרצאות שקיבלתי מינון במשך חודשים, שהיה גדול מכשירי עבאס, שאין דבר כזה תמיכה מבחוץ כי כל רגע יצטרכו אותם".

קיש השיב: "למה התחלנו את המגעים? כי מנסור עבאס שידר משהו אחר ממה שראינו מהרשימה המשותפת ואמרנו בוא נבדוק את זה, זה לגיטימי. ברגע שהלכנו לבדוק השמאל הכשיר אותו. כשראיתי מה הדרישות ומה הכיוון ומה אותו חיבוק ומתק שפתיים רוצה לעשות למדינת ישראל, עובדתית, לא היה אפילו סיכום על החוק לבחירה ישירה. מה קורה לקואליציה? הם היום באירוע שהם מחויבים להם נכנעים לכל דרישה".

כזכור, דיון שיגרתי שהתנהל אמש במליאה אותו ניהל חבר הכנסת מנסור עבאס מרע"מ, התעורר עימות שיא בינו לבין חברי הליכוד אחרי שעבאס חשף ממושבו בכיסא היו"ר, פגישות שניהל ערב הקמת הממשלה עם אנשי הליכוד במעון ראש הממשלה בבלפור.

"אני מבין את הצורך הפוליטי של הליכוד היום לנגח את הממשלה דרך התנועה האסלאמית, הפסקנו להיות רע"ם, עכשיו אנחנו התנועה האסלאמית", אמר עבאס לחברי הכנסת מהליכוד שניסו להפריע לדבריו.

עבאס הפתיע וחשף כי "את הנאום שקרא אותו בנימין נתניהו בבלפור מולי, על השותפות בין הליכוד לרע"ם וכתב אותו יואב קיש, אני לא אשכח. עכשיו אתם רוצים להציג אותנו כתומכי טרור?", תהה עבאס וסיפר כי "הוא (נתניהו) הקריא לי את הנאום, אני אומר לך איזה נאום נפלא, ואתה (קיש) אומר לי אני כתבתי את זה".

דבריו של עבאס עוררו סערה במליאה, עד שיו"ר הכנסת מיקי לוי הוזעק להחליף את מנסור עבאס, וניסה להרגיע את הרוחות במליאת הכנסת, אך ללא הצלחה.

ח"כ קיש שניהל אז את המו"מ בין הליכוד לרע"מ עלה להשיב לחה"כ עבאס: "מעולם לא ביקשנו מכם להצטרף לממשלת ליכוד", השיב קיש. "תמיד אמרנו לכם שאתם תהיו מעל ה-61.", טען.

במהלך העימות, הוציא היו"ר מיקי לווי כמה מחברי הכנסת מאולם המליאה, מבלי שקרא אותם לסדר כפי שנדרש. בתגובה לכך נטשו כל חברי האופוזיציה את המליאה באקט מחאתי.

מנסור עבאס יואב קיש הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד