כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עשרות אלפים צפויים להגיע

היערכות לשבת 'חיי שרה' בחברון: "להרתיע את ארגוני הטרור"

מפקד מג"ב במערת המכפלה אומר לקראת הגעת האלפים לשבת 'חיי שרה' בחברון: "המציאות הביטחונית בימים אלו, מחייבת היערכות ביטחונית משמעותית" | צה"ל ומג"ב יתגברו כוחות במהלך סוף השבוע במטרה לשמור ביטחון המתפללים 

היערכות לשבת 'חיי שרה' בחברון: "להרתיע את ארגוני הטרור"
מערת המכפלה צילום: פלאש 90

במשטרה ובמערכת הביטחון נערכים לקראת הגעת המוני המתפללים בשבת הקרובה, פרשת חיי שרה, לשהות סמוך למערת המכפלה בחברון. לפי הערכות, ליישוב היהודי בחברון צפויים להגיע כ-30,000 בני אדם, לאחר שבשנה שעברה לא נערכה השבת המסורתית בשל מגבלות הקורונה.

במשטרה מציינים כי כוחות יערכו במהלך סוף השבוע לשמירה על הביטחון והסדר הציבורי, למתן מענה באירועים חריגים ושמירה על הסדר והתנועה בכבישים. מניסיון העבר, צפויים עומסי תנועה בציר 60 וציר 35 מצפון לדרום, בעיקר משעות הצהריים ועד כניסת השבת ובצאתה.

מפקד משמר הגבול במערת המכפלה, סגן ניצב אבירם ברז'נו, מסביר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי המציאות הביטחונית בימים אלו, מחייבת היערכות ביטחונית משמעותית בחברון לקראת הגעת האלפים.

"יש הרבה התרעות לביצוע פיגועים בישראל", אומר סגן ניצב אבירם ברז'נו, "אנחנו רוצים שאנשים יגיעו לפה ללא חשש. לצורך כך אנחנו מוסיפים סיורים, תצפיות ועמדות - גם בשביל להרתיע את הארגונים העוינים שלא יחשבו אפילו לבצע משהו בזמן הזה".

מפקד המערה מציין כי באופן כללי, בגזרת מערכת המכפלה מתרחשים לפחות בין 15 ל-20 אירועי פח"ע שונים בשנה, כגון פיגועי דקירה וירי. "עד כה, מתחילת השנה, היו לנו עשרה אירועים בגזרה וכולם נגמרו בשלום לכוחותינו וטופלו בצורה מקצועית", הוא אומר.

באשר לחלוקה בין כוחות הצבא למשטרה הפועלים באזור מערת המכפלה, מוסיף ברז'נו כי "למעשה לוחמי מג"ב בגזרת חברון מהווים חלק מהמערך האבטחתי של חטיבת יהודה. לטעמי הם עושים את עבודה כמו החיילים בדיוק, עם מעט יותר סמכויות וניסיון בעבודה מול ממשקים אזרחיים. זה היתרון שמביא איתו משמר הגבול".

מפקד המערה התייחס גם לשגרת החיים השוטפת במהלך השנה ועל המורכבות במניעת החיכוך המתפללים מהדתות השונות. "זה מקום מאוד נפיץ", הוא אומר. "גדוד המערה, יחד עם המנהל האזרחי מגדירים את "ימי החריג" בחגים ליהודים ולמוסלמים. אני כמג"ד משתדל להיות ניטרלי ומטפל בשני הצדדים בצורה שווה".

"אנחנו מגדירים עשרה "ימי חריג" לכל דת - ליהודים ולערבים, כשבימים אלו אותה דת מקבלת את המערה באופן מלא", הוא מסביר. "אנחנו יודעים לעשות את האיזון הזה. גם כשיש ויכוחים יושבים, מדברים ומסדירים - וכך מורידים המתחים".

 

 

 

 

 

 

 

מערת המכפלה שבת חיי שרה חברון משמר הגבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד