י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מיליונים למוסדות חינוך

ב'ישראל ביתנו' מתנערים מההישג שמציגים החרדים

בעוד החרדים מציגים הישג לילי בוועדת הכספים שהביא עשרות מיליונים למוסדות תורניים, יו"ר ועדת הכספים מישראל ביתנו מתנער ומסביר מדוע התקציב דווקא קוצץ משמעותית

ב'ישראל ביתנו' מתנערים מההישג שמציגים החרדים
קושניר וליברמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות פרסומים, בין היתר כאן ב'בחדרי חרדים' על ההישג הלילי של החרדים בוועדת הכספים, כשהנציגים הצליחו להביא תקציב של 30 מיליון שקלים עבור החינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני - ב'ישראל ביתנו' של ליברמן מתנערים ומציגים את הקיצוץ.

בלשכת יושב ראש ועדת הכספים אלכס קושניר התייחסו לפרסומים והבהירו כי "כספים קואליציוניים שמועברים למטרות לא ידועות, בצורה מפוקפקת ושאינה שקופה לציבור הם לא לגיטימיים, והמדיניות שאנחנו נוקטים בה היא שונה בתכליתה ודוגלת בענייניות ובשקיפות".

ההישג של החרדים מספסלי האופוזיציה: 30 מיליון ש"ח לחינוך העצמאי ומעיין החינוך התורני

"בעניין נושא התקציבים לישיבות", נמסר, "כל התוספת מסתכמת בערך בכ-200 מיליון ש"ח שהועברו לבקשת ימינה ולא בסכומי העתק שפורסמו". כאשר כזכור 'בחדרי חרדים' פרסם כי תקציב הישיבות יעמוד על סך 1.170 מיליארד.

בלשכת חבר הכנסת קושניר התייחסו גם להישג שהביאו הלילה החרדים בתמורה להסרת ההסתייגויות וטענת 'נושא חדש', עם הישגים על סך 91 מיליון שקל, תקציבים למוסדות התורניים, בתי חולים וטיפול בשמיטה.

בלשכת קושניר מסבירים את מהות התקציב: "לאחר משא ומתן עם האופוזיציה, השתכנע יו"ר ועדת הכספים שיש מקום להקצות תוספת מעבר לתקציב בסך של 30 מיליון שקלים לשנה, עבור הפעילות השוטפת של רשתות החינוך לילדים בגיל בית ספר יסודי בהם לומדים לימודי ליבה".

לדבריו בכלל מדובר בהישג שכן התקציב המקורי קוצץ, "התוספת הינה נמוכה משמעותית מהתקציבים שהרשתות הללו הורגלו במשך השנים. כך לדוגמא, במסגרת התקציבים הקואליציוניים לשנת 2019 תקציב הרשתות עמד על 81 מלש"ח לעומת 30 מלש"ח שאושרו בתקציב הקרוב".

עוד נמסר מלשכת קושניר, "המפלגות החרדיות הורגלו במשך השנים לקבל מאות מיליוני שקלים מחוץ למסגרת התקציב, ובתקציב הנוכחי פעלנו על מנת לחדול זאת".

אלכס קושניר אביגדור ליברמן ישראל ביתנו תקציב הישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד