כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
יחידות דיור בהתנחלויות

13 מדינות אירופיות קוראות לישראל לעצור את התוכניות

יממה לאחר הביקורת של ארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה נגד ההודעה של הממשלה על 3000 יחידות דיור בהתנחלויות, מדינות נוספות דורשות מישראל לבטל את ההחלטה

13 מדינות אירופיות קוראות לישראל לעצור את התוכניות
אתר בנייה צילום: גילי יערי, פלאש 90

שלוש עשרה מדינות אירופאיות לוחצות על ישראל לבטל תוכניות לבניית יותר מ-3,000 בתים בגדה המערבית. בריטניה פרסמה בנפרד הצהרה דומה הקוראת לישראל לבטל תוכניות בנייה חדשות בהתנחלויות.

יממה לאחר שארה"ב מתחה ביקורת על התוכנית, צרפת, גרמניה, בלגיה, דנמרק, ספרד, פינלנד, אירלנד, איטליה, נורבגיה, הולנד, פולין ושוודיה אמרו בהצהרה משותפת כי על ישראל לבטל את החלטתה לבנות בהתנחלויות.

"אנו קוראים לממשלת ישראל לחזור בה מהחלטתה לקדם תוכניות לבניית כ-3,000 יחידות התנחלות בגדה המערבית", אמרו משרדי החוץ של ה-12.

"אנו חוזרים על התנגדותנו החריפה למדיניות הרחבת ההתנחלויות ברחבי השטחים הפלסטיניים הכבושים, שמפר את החוק הבינלאומי ומערער את המאמצים לפתרון שתי המדינות", אמרו. בריטניה אמרה בנפרד שההתנחלויות "אינן חוקיות לפי החוק הבינלאומי ומהוות מכשול לשלום ויציבות". היא הפצירה בישראל לחזור בה מהחלטתה.

גם משרד החוץ האמריקאי מסר כי הם "מודאגים מאוד" מהתוכניות של ישראל לקדם בתים חדשים בגדה המערבית.

"אנו מתנגדים נחרצות להרחבת ההתנחלויות, שאינה עולה בקנה אחד עם המאמצים להורדת המתיחות ולהבטיח רגיעה, ופוגעת בסיכויים לפתרון שתי המדינות", אמר דובר מחלקת המדינה, נד פרייס, לכתבים בוושינגטון.

התנחלויות אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד