ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
התפתחות דרמטית בחקירה

פרשת הרצח וההיעדרות: אחד החשודים הפך לעד מדינה 

לראשונה מאז נעצרו חשודים בפרשת הרצח וההיעדרות לפני כשלושים שנה בירושלים, הגיעה המשטרה להסכם עד מדינה עם אחד העצורים | היום האריך בית המשפט את מעצרם של חמשת החשודים | הערכה: הרב ברלנד צפוי להיחקר בקרוב 

פרשת הרצח וההיעדרות: אחד החשודים הפך לעד מדינה 
אחד החשודים, ניסים שטרית צילום: פלאש 90, 'רב הנסתר' - כאן 11

התפתחות משמעותית: אחד העצורים בפרשת 'ניקיון כפיים' - תיק הרצח וההיעדרות לפני כשלושים שנה בירושלים - הגיע להסכם עם המשטרה ולפיו הוא ישמש כעד מדינה בפרשה. במידה ובידי החשוד מידע על מבצעי הרצח, מדובר ללא ספק בהישג משמעותי של המשטרה.

עם התפוצצות הפרשה העריכו במשטרה כי למנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אליעזר ברלנד, קיים קשר ישיר לרצח וכי הוא צפוי להיחקר בנושא. יצוין כי ברלנד נכנס היום (חמישי) שוב לשערי הכלא לריצוי המשך מאסרו בפרשת 'עושק שחור'. מאות מחסידיו הגיעו ללוותו בכניסה לכלא איילון.

מוקדם יותר היום נערך בבית משפט השלום בירושלים דיון בעניינם של חמשת החשודים שנעצרו בפרשה במהלך השבועיים האחרונים. שמם של העצורים, אנשי קהילת 'שובו בנים' בעבר ובהווה, עדיין אסור בפרסום. בית המשפט האריך את מעצרם.

כל העצורים חשודים בשני מקרים שעוררו סערה רבה בשנות ה-80 וה-90 ולאחרונה נרשמה התפתחות בחקירתם. בשבועיים האחרונים, ככל שהתפתחה החקירה, הגיעו חוקרי משטרה למספר נקודות באזור הבירה ואספו ממצאים.

אחד המקרים שנמצאים בלב החקירה, היא היעדרותו של הנער החרדי ניסים שטרית בירושלים. שטרית יצא מביתו בשכונת סנהדריה ב-23 בינואר 1986 אך מאז נעלמו עקבותיו. במשך השנים עלו הערכות שונות מה עלה בגורלו, אך ההשערה שהתחזקה היא כי נחטף ונרצח על ידי גורמים חרדים קיצוניים שלא ראו בעין יפה את התנהלותו.

מקרה נוסף הוא רצח אברהם אדרי בשנת 1990. אדרי, שעבד בתלמוד תורה, נעדר וגופתו אותרה ביער רמות על ידי שני אחיו לאחר שנרצח בצורה אכזרית. במהלך השנים עלו כיווני חקירה רבים בהקשר למותו של אדרי ובמשטרה העריכו כי יש קשר בין המקרים.

הרב ברלנד ניסים שטרית פרשת רצח שובו בנים פרשת ניקיון כפיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד