כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"לחיות בביטחון"

המקובל קורא לחדול מההסתערות על החד פעמי

הרב יצחק בצרי, קורא לציבור לחדול מההסתערות על מוצרי החד פעמי. בשיעורו השבועי אמר לשומעי לקחו: "ציבור ששומר תורה ומצוות, ובוטח בהשם, אינו צריך לחשוש משום גזירה כזאת או אחרת, אלא לחיות בביטחון"

המקובל קורא לחדול מההסתערות על החד פעמי
קניות בסופרמרקט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הסערה סביב עליית מחירי החד פעמי, והחשש בקרב משפחות ברוכות ילדים שלהן אופציית הכלים הרב פעמיים לא קיימת, ויאלצו לשלם מחיר יקר בהרבה בכל קנייה על החד פעמי מכניסת הגזירה לתוקף, מנסה המקובל הגאון הרב יצחק בצרי, להסיר את החשש מהציבור ולקרוא להם שלא לקחת חלק בנהירה לרכוש כמויות של חד פעמי לפני העלייה הצפויה. "בהלת הקניות לכלים החד פעמיים מיותרת, לא צריך לדאוג", הרגיע הרב בצרי במהלך שיעור השבוע. 

בשיחה עם בחדרי חרדים מספר הרב בצרי, כי הגזירה החדשה על החד פעמי מזכירה לו את גזרת הקצבאות לפני כמה שנים שביצע ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה בהווה בנימין נתניהו, גם אז מספר הרב בצרי, "דאגו אנשים רבים בציבור שומרי התורה, אך כיום אפשר להגיד בבטחה כי המושג 'משפחות מרובות' ברוך ה' נותר בעינו, והציבור החרדי ממשיך לגדול ולצמוח".

הרב בצרי.

לפיכך אומר הרב, "אין לרוץ לקנות בשום אופן כלים חד פעמיים", והוסיף: "ציבור ששומר תורה ומצוות, ובוטח בהשם, אינו צריך לחשוש משום גזירה כזאת או אחרת, אלא לחיות בביטחון". 

בנוסף, קרא הרב בצרי לפוליטיקאים שגוזרים את הגזירות - בראשם אביגדור ליברמן, "לחזור בהם", ואמר כי הם לא מודעים למה שהם מבצעים, "אלו אנשים שגם כשהם יושבים בסעודות שבת, זה עם מעט מאוד אנשים" מסביר הרב, "כך שאין להם מושג מה זה לשטוף כמויות של כלים במוצאי השבת מכל הסעודות, הם פשוט לא מכירים או מבינים את רחשי וצרכי הציבור" אמר הרב והוסיף: "כמו אז עם הקצבאות, גם הפעם צריך להיות רגוע ומלאי ביטחון בהשם, הכול בסדר!". 

הרב בצרי חד פעמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד