כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"מתגלה במלוא צביעותו" • פרסום ראשון

המאבק עולה שלב: האם ראש עיריית חריש ביצע עבירות בנייה?

המתיחות בחריש בין הקהילות החרדיות לבין ראש העיר יצחק קשת: על פי תלונות שהוגשו לוועדה לתכנון ובנייה בחריש והגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי בדירה של קשת נעשה שימוש חורג ובדירה נוספת של הוריו, המנוהלת על ידו בוצעו עבירות בנייה | כל הפרטים בפרסום ראשון

המאבק עולה שלב: האם ראש עיריית חריש ביצע עבירות בנייה?
חריגות בנייה של קשת צילום: באדיבות המצלם

בדירה השייכת לראש עיריית חריש, יצחק קשת, נעשה שימוש חורג והדירה משמשת בפועל לגן ילדים. כך על פי תלונה שנשלחה לוועדה לתכנון ובנייה בחריש.

התלונה הוגשה על רקע המאבק בין הקהילות החרדיות בשכונת 'בצוותא' בעיר, לבין ראש העיר יצחק קשת, כששיא המאבק היה עם פינוי בית הכנסת של קהילת תולדות אהרן, בטענה כי הקהילה עשתה שימוש חורג בדירה פרטית בתוך בניין מגורים.

עורך הדין מיכאל ליטווק, תושב העיר חריש, המייצג את קהילת תולדות אהרן, פנה לוועדה לתכנון ובניה בעניין: "כך, בעוד ראש העיר ממתג עצמו כאדם הנלחם בשימושים חורגים בדירות מגורים, כפי שנעשה בדירה ששימשה את בני קהילת 'תולדות אהרן' בעיר - בדירת מגורים השייכת לו בעצמו נעשה שימוש חורג". כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

עוה"ד ביקש מחברי הוועדה לפעול למנוע את השימוש החורג באמצעות הוצאת צו סגירה למקום.

הוא ציין בפנייתו: "ככול והוגשה בקשה לשימוש חורג ו/או ניתן היתר לשימוש בדירה למטרה זו, אבקש לקבל לידיי בהקדם הן את הבקשה שהוגשה והן את ההיתר שניתן".

עוד הוא ציין: "נא ראו במכתבי זה מיצוי הליכים טרם פנייה לערכאות משפטיות".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כבר לפני מספר חודשים הוגשה תלונה נגד הוריו של ראש העיר בטענה על עבירות בנייה בדירה הרשומה על שמם.

בתלונה דאז נטען כי "בדירה ע"ש אלי וויקטוריה קשת המנוהלת ע"י ראש עיריית חריש יצחק קשת, קיימת עבירת בנייה לכאורה של סגירת חנייה באמצעות בניית קיר גדול בחזית הבית".

דירת ההורים שמנוהלת על ידי ראש העיר לפני.

עוה"ד ציין כי על אף עבירת הבנייה לכאורה, החריגה בגודלה ובבנייתה, בחזית הבית - לא ידוע על כל אכיפה שבוצעה על ידי הוועדה לתכנון ובנייה בעיר.

"נוכח חומרת הדברים אבקשכם לפעול בדחיפות ולהפעיל אמצעי אכיפה ולהודיעני דבר בהקדם", נכתב בתלונה.

יצוין כי ליטווק קיבל בימים אלה תשובה מהוועדה, בה נכתב: "אכן החקירה הסתיימה ועבירת הבנייה טופלה. הדייר החזיר את המצב לקדמותו. עשה ניסור בבטון בקיר שבנה בחנייה כפי שדרשו ממנו, לפי התוכנית המקורית כולל ההיתר שקיבל".

"איננו מתכוונים לוותר לאף אחד בנושא חריגות בנייה. יש לפעול על פי החוק בלבד", נכתב בתשובה.

דירת ההורים שמנוהלת על ידי ראש העיר אחרי.

"אינני מתפלא כי ראש העיר, פעם אחר פעם, מתגלה במלוא צביעותו. בזמן שהוא עסוק למעלה מראשו בהרס בתי כנסת ובתי מדרש, בטענה כי יש לפעול על פי חוק, בדירה השייכת לו עצמו – נעשה שימוש חורג המפריע לשכנים. מאות משפחות חרדיות בחרו לקבוע את חייהם ולרכוש דירות בשכונת בצוותא, ולא יעלה על הדעת כי ראש העיר מכריז מלחמה על שירותי דת בסיסיים בשכונה במקום לדאוג לצורכיהם". כך על פי דבריו של עורך הדין מיכאל ליטווק.

'בחדרי חרדים' פנה לקבל את תגובת ראש העיר חריש יצחק קשת, אך עד כה טרם נמסרה תגובה.

חריש יצחק קשת תולדות אהרן עבודות בנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד