י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הפרד ומשול"

סערה בחריש: פגישת הרבנים עם ראה"ע וניסיון לסכל את הפגנת הענק

סערת חריש: על רקע ההיערכות להפגנת ענק, ראה"ע יצחק קשת הזמין את חלק מרבני העיר לפגישה, והחריג את רבני שכונת 'בצוותא' הנמצאים בעין הסערה | היוזמה: חתימת הרבנים נגד התנהלות הקהילות ב'בצוותא' | העסקנים: "מתכוננים למערכה אדירה. נביא אוטובוסים מרחבי הארץ"

סערה בחריש: פגישת הרבנים עם ראה"ע וניסיון לסכל את הפגנת הענק
ר"ע חריש יצחק קשת ורבני העדה החרדית צילום: שמואל דריי/ אתר המועצה

ראש עיריית חריש יצחק קשת הזמין אתמול (שלישי) לפגישה את חלק מרבני הקהילות החרדיות בעיר, כשהוא מחריג באופן בולט את רבני הקהילות בשכונת 'בצוותא' בעיר. זאת, על רקע ההפגנה הגדולה הצפויה להתקיים בימים אלה נגד התנכלות העירייה לתושבים החרדים בשכונת 'בצוותא'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראה"ע הדתי יצחק קשת, שנמצא בחזית המאבק ותחת מתקפה של הקהילות ב'בצוותא', ביקש להביע את עמדתו ואת הצד שלו במאבק שהולך ומחריף בימים אלו, כאשר בשלב מסוים עלתה יוזמה שהרבנים יחתמו על מסמך בו הם מוקיעים את התנהלות הקהילות בשכונת 'בצוותא'.

"קשת מנסה לעשות 'הפרד ומשול', באמצעות החתמת רבנים בחריש נגד רבני שכונת 'בצוותא' כדי למזער נזקים ולמנוע את ההפגנה הגדולה שאמורה להתקיים", אומר אחד מעסקני שכונת 'בצוותא'.

הכתרת רב הקהילה החרדית בחריש/ צילום: שמואל דריי

בניגוד לטענות של גורמים בקהילה החרדית בחריש, ראש העירייה טוען כי הוא לא ביקש להחתים את הרבנים על המסמך, וכי מדובר ביוזמה של הרבנים עצמם שלא רואים בעין יפה את "ההתנהלות הלא-חוקית בשכונת בצוותא".

גם רבנים ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' טוענים כי הם לא התבקשו על ידי ראש העירייה לחתום על המכתב. אחד הרבנים מוסיף ואומר כי קשת גם ניסה למצוא פתרון עבור חסידות תולדות אהרן, ואמר כי לקהילה הליטאית הוא נתן את מה שהיא צריכה. טענה שבקהילה הליטאית מכחישים.

הזמנת הרבנים התפרשה כפגיעה אישית ברבני 'בצוותא', ובמיוחד ברב הקהילה הליטאית הגאון רבי שמואל דוד רייסנר, שמנהיג את אחת הקהילות המרכזיות בחריש. מה שגרם לרבנים שנכחו בפגישה, לעדכן את עסקני הקהילות בשכונת 'בצוותא' על מכתב הרבנים שמתגבש, במטרה למנוע את הפגיעה ברבני 'בצווותא' ובהרב רייסנר.

בתגובה לטענת עסקנים בקהילה על כך שבשנתיים האחרונות "קהילות שהורידו ראש בפני ראש העירייה, הרוויחו מכך וקיבלו פתאום הקצאות, וכי ייתכן שזו הייתה הסיבה להשתתפות הקהילות בפגישה עם קשת"  - אומר ראש העירייה כי הוא מכחיש זאת בתוקף וטוען כי מדובר בשקר גמור ובהוצאת דיבה עליו. גם הרבנים שהשתתפו בפגישה מתנערים מהטענה הזאת.

בתוך כך, גורמים בקהילות החרדיות בשכונת 'בצוותא' אומרים ל'בחדרי חרדים' כי העצרת הגדולה נגד העירייה מתוכננת לתחילת שבוע הבא.

רב העיר, המרא דאתרא הגאון רבי דוד שמואל רייסנר/ צילום: נתנאל וילינגר

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שמנסה להרגיע את הרוחות היא המשטרה, שמתווכת בין הקהילות לעירייה במטרה להגיע להסדר שימנע את התלהטות הרוחות.

לדברי גורם בכיר בקהילה, "במידה ולא יגיעו להסדר אנחנו מתכוננים למערכה שכמותה לא ראו הרבה זמן. נביא אוטובוסים מרחבי הארץ להפגנות ענק בחריש, כדי לעצור את רדיפת הדת".

עוד בנושא:

מהומה בשכונה: החילונים התעמתו עם החרדים במשך 4 שעות

המו"צ הותקף: ב'עדה החרדית' מתכוננים למערכה אדירה

מהומות בשכונה: השכנים הלשינו על החסידים והמשטרה משתוללת

מפגן אחדות: כ-400 מתפללים ברחוב - הרוסים הרעישו במוזיקה

רבני 'העדה החרדית' נגד ראש העיר: "רשעות ואכזריות"

 

 

 

 

חריש יצחק קשת תולדות אהרן העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד