כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
אישומים חדשים נגד המנהיגים

חוטף הילדים החרדי בעצם יום השבת, יוסגר לארה"ב ויעמוד לדין

יעקב ויינגרטן, ממנהיגי כת 'לב טהור', יוסגר לארצות הברית, שם יעמוד למשפט בגין מעורבותו בחטיפת ילדים בעצם יום השבת. הוא נעצר לפני שבעה חודשים בגואטמלה, שם הוא עצור עדיין וצפוי להיות מוסגר בשבוע הבא לידי ארה"ב. בתוך כך, אישומים חדשים נגד חמשת מנהיגי הכת

חוטף הילדים החרדי בעצם יום השבת, יוסגר לארה"ב ויעמוד לדין
יעקב ויינגרטן צילום: באדיבות המצלם

יעקב ויינגרטן ממנהיגי כת 'לב טהור' העצור בימים אלה בגואטמלה, יוסגר לארצות הברית בעוון חטיפת ילדים. ויינגרטן חטף את הילדים, לאחר שנמלטו יחד עם אמם מהכת. הוא נעצר בגואטמלה לפני שבעה חודשים.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', יעקב ויינגרטן מראשי כת 'לב טהור' נעצר בעיצומו של חג ראשון של פסח 2020 בחשד לחטיפת ילדים בחודש מרץ בשנה שעברה ובגין התעללות בצעירי הכת השוכנת באחד היערות בגואטמלה. הוא יעמוד לדין בארה"ב בגין חטיפה, התעללות, וכן שימוש בזהות מזויפת. ויינגרטן היה חלק מכנופיה שחטפה בשטתיות ילדים מהוריהם בעצם יום השבת בכדי שיהיה קשה יותר לעלות על עקבותיהם. הם המריאו בעיצומה של שבת קודש למקסיקו, אך נתפסו כעבור מספר ימים. מאז הם מרצים עונש מאסר.

העסקן החסידי יעקב פליטשקין, אמר אז בשיחה עם 'בחדרי חרדים', בשנה שעברה, כי "מאחר וכל כנופיית לב טהור עצורה בניו יורק, לאחר שחטפו ילדים מהוריהם, יש שלושה אחים בשם וינגרטן, שמטילים טרור איום ונורא על המשפחות". ואכן כאמור, ביום טוב ראשון של חג הפסח נעצר יעקב וינגרטן, ובשבוע הקרוב הוא יוסגר לארה"ב כאמור.

יעקב ויינגרטן, מימין בעת הדיון בבית המשפט ומצד שמאל בעת מעצרו.

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע כי אודרי שטראוס, התובעת של המחוז הדרומי של ניו יורק, הכריזה על אישומים חדשים נגד מנהיגי 'לב טהור'; נחמן הלברנץ, מאיר רוזנר, יעקב ויינגרטן, שמואל ויינגרטן ויואל ויינגרטן, בגין קשירת קשר לחטיפתה של ילדה בת 14 מניו יורק לפני כשנתיים. הנאשמים, הואשמו בעבר במספר עבירות נוספות הקשורות לחטיפת קטינים. בכתב האישום נאמר כי הנאשמים ביצעו דברים מחרידים וסדיסטיאיים בילדי ואנשי הכת.

מטעם משרד המשפטים האמריקאי נמסר: "אנו אסירי תודה על שיתוף הפעולה המצוין של השותפים שלנו במקסיקו ובגואטמלה שעזרו לנו להעמיד את המנהיגים הללו של לב טהור לדין, הגנה על ילדים חפים מפשע צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של כל חברה".

יצוין כי הנהגת 'לב טהור' דרשה ממספר קטינים שנישאו, לספר לאנשים מחוץ ל'לב טהור' שהם אינם נשואים, בכדי להעמיד פנים שהם מבוגרים יותר וכן אילצו את הקטינות שנישאו בכת, ללדת תינוקות בתוך בתיהן במקום בבית חולים, ולהסתיר מהציבור את הגילאים הצעירים של האמהות בכת.

בעבר דיווחנו ותיארנו ב'בחדרי חרדים' את מצבן המחריד של אותן אמהות וילדיהן שלעיתים רעבים ללחם ימים ארוכים בעקבות מחסור במאכלים כשרים הנובע מקושי להשיגו בגואטמלה.

צו הסגרה הסגרה לארצות הברית קהילת לב טהור העמדה לדין יעקב וינגרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד