כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
משעשע, מרתק ומחזק

קיבל מעטפה מאביו לכבוד יום ההולדת: מה היה בתוכה?

הרב יצחק פנגר מספר באחד מהרצאותיו על בן שקיבל מאביו שגר בחו"ל מעטפה שעליה היה כתוב: 'הידעת? 50% מהאבות ששולחים לבנם מכתב מחו"ל ליום ההולדת – שולחים לבן כרטיס טיסה עם חבילת נופש חלומית', מה היה בתוך המעטפה וכיצד זה קשור לפרשת השבוע?

קיבל מעטפה מאביו לכבוד יום ההולדת: מה היה בתוכה?
מעטפה בדואר צילום: pixsabay

"אתמול היה יום ההולדת שלי", שלח לי בחור אחד, "וקבלתי בדואר כרטיס ברכה מאבי שגר בחו"ל. על המעטפה התנוססה הכתובת: 'הידעת? 50% מהאבות ששולחים לבנם מכתב מחו"ל ליום ההולדת – שולחים לבן כרטיס טיסה עם חבילת נופש חלומית'.

בהתרגשות ובהתלהבות פתחתי את המעטפה, אך בפנים היה כתוב: '50 האחוזים האחרים מקבלים כרטיס ברכה. אז... מזל טוב בן'".

לפעמים יש אכזבות.

בפרשה של השבוע, אברהם אבינו חוזר מהעקדה ומגלה שאשתו, אשת נעוריו, נפטרה. אולי אצל אברהם אבינו זה לא היה בדיוק כשאני מתאר, אבל אני חושב על ההרגשה.

הוא חוזר אחרי הניסיון האחרון שלו, העקדה, שבו הוא כמעט נצטווה להרוג את הבן שלו, וברגע האחרון אלוקים נותן לו הוראה אחרת, הוא לא היה בבית מספר ימים, הוא רוצה לחזור ולשתף את שרה בחוויות שלו, בהתרגשות שלו - ומגלה ששרה נפטרה.

אדם רגיל היה צריך, לכאורה, לפנות לקב"ה ולהגיד לו – די, עד כמה אני יכול להתמודד? לפחות היית נותן לי כמה ימים להיפרד ממנה! אבל צריך לזכור ש"אמונה", בין השאר, פירושה לסמוך על "טיימינג", על התזמון של בורא העולם, שהוא הנכון ביותר.

לכן כתוב "ויקם אברהם מעל פני מתו וידבר אל בני חת לאמר..." למה כתוב "ויקם אברהם"? ללמדנו שאדם עובר מה שהוא עובר, והוא חייב להיות מסוגל "לקום", להמשיך ולתפקד, ולדעת שאף אחד לא יכול לעשות את זה בשבילו.

אנחנו לא יכולים לחזור אחורה ולשנות את העבר, אבל אנחנו יכולים להרים את עצמנו ולהתחיל עכשיו, מהיכן שאנחנו נמצאים, ולשנות את העתיד.

יהי רצון שנהיה חזקים, נמצא את הטוב בכל מצב ונדע שדלת אחת נסגרת - שרה אומנם נפטרה, כי הגיע זמנה - אבל באותה שעה דלת אחרת נפתחת, ונולדה רבקה, שתתחתן עם יצחק אבינו, והשמש באוהלו של אברהם אבינו תזרח שוב מחדש.

בשורות טובות.

בברכת שבת שלום,

יצחק פנגר.

סיפור לשבת פרשת שבוע הרב יצחק פנגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד