י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

לא רק בלוס-אנג'לס: הונאת כשרות בישראל

מפעל 'פאר הבשר והעוף' בבאר טוביה נחשד כי הפיץ במהלך חג הפסח מוצרי בשר בהכשר רגיל תחת כשרות מהדרין • הבעלים זומנו לשימוע והתקנות שונו • המפעל בתגובה: "הייתה טעות"

בשר. צילום אילוסטרציה
בשר. צילום אילוסטרציה



לא רק בלוס אנג'לס: מפעל פאר הבשר והעוף שבאזור התעשיה באר טוביה נחשד כי הפיץ במהלך חול המועד פסח מוצרי בשר בהכשר רגיל, בעטיפה של כשרות למהדרין. לקוח ערני מאשדוד התקשר לדווח למחלקת הכשרות שביצעה בדיקה ועלתה על ההונאה.

ביום ראשון שעבר זומן בעל המפעל לשימוע במשרדי הרבנות בקרית מלאכי.

'פאר הבשר והעוף' הממוקם באזור התעשיה באר טוביה, מפיץ מדי יום למרכזי קניות ממוצרי הבשר המיוצרים במפעל. בחול המועד פסח הפיץ המפעל מוצרי בשר בהכשר רבנות רגיל עם מדבקות של כשרות חלק למהדרין.

"כנראה שהיה חסר לו את אחד המרכיבים לבשר המהדרין אז הוא הכניס את הכשר", אמרו ברבנות השבוע. אלא שלקוח תושב אשדוד הבחין במשהו שאינו כשורה באריזת הבשר. "הוא התקשר אלינו בחג ושאל מדוע הוא חסר. ישר הבנו שיש בעיה", סיפר הרב יוסף בלוי הממונה על המועצה הדתית.

לאחר בדיקה קצרה התגלתה הבעיה ובעל המפעל התבקש לאסוף מיד מכל החנויות את כל מוצרי הבשר שסיפק, ובמקביל הודיעו ברבנות המקומית לכל המפעלים כי ישנה בעיה עם מוצרי הבשר של המפעל. "הוא לא ידע שיש לנו כמה סימנים כדי למנוע הונאות כשרות" אמרו ברבנות.

בשבוע שעבר זומן בעל המפעל, יחד עם משגיח הכשרות שלא עלה על הונאה, לשימוע במשרדי הרבנות קרית מלאכי. "רצינו לשלול לו את ייצור חלק בכלל", אמר הרב בלוי, "אבל החלטנו להטיל עליו להעסיק משגיח חדש, והמשגיח הקודם - שהיה אחראי על שתי הכשרויות - ישגיח מעתה רק על הכשרות הרגילה".

העיתונאי אלי ג'אן מ'ידיעות הדרום', שחשף את הסיפור כתב כי זו אינה הפעם הראשונה בה מסתבך מפעל 'פאר הבשר והעוף' עם הרבנות. בעדכון הכשרות שיצא על ידי הרבנות הראשית לישראל בתאריך ה-19 למרץ אשתקד הופצה הודעה לכל מחלקות הכשרות בארץ בזו הלשון: "מנתונים שנמסרו ממחלקת היבוא עולה כי המוצר דג בקלה קפוא ללא ראש וחלקי פנים, המיובא ע"י חב' "פאר הבשר והעוף", באר טוביה, לא קיבל את אישורה וכן את אישור בד"צ חוג חתם סופר פ"ת ועל כן אין לקולטו במקומות המושגחים".

השאלה שנותרה פתוחה היא האם התקלה הנוכחית תהיה האחרונה במפעל 'פאר הבשר'?

ממפעל 'פאר הבשר והעוף' נמסר בתגובה: "הבשר היה חלק וזה מה שהתברר גם בשימוע. הייתה טעות בשומן של הבקר, שהיה תחת השגחה רגילה ולא חלק. המשלוח חזר אלינו ומכרנו את זה ככשר. לפני שנה זה לא שייך אלינו אלא למשלוח מחו"ל שהגיע למפעל אחר".



מפעל הבשר. צילום: אלי ג'אן, ידיעות דרום


בשר ישראל מפעל כשרות שימוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד